Claus,
Wij waren inderdaad 'die gasten aan die tafel' tijdens de meeting, en we zitten redelijk dicht in de buurt (Rotterdam). Je probleem lijkt op wat we op dit moment onderzoeken bij een 532.
Een test die je kunt doen is het regelen van R692 (eerst een merkteken maken hoe die stond). Dat is de MFB terugkoppeling, daar komt bij onze test de ruis/rumble vandaan.
Worden de bijgeluiden door deze regelaar beinvloed, kun je er vrij zeker van zijn dat de bijgeluiden ontstaan rondom het cirquit tussen de woofer en deze regelaar. (je had immers de kasten/speakers) al geprobeerd.
Zoals ik al zei zijn we er nog mee bezig: met de scoop kunnen we nog moeilijk deze ruis traceren, staat alleen aan de uitgang van dit cirquit...
Probeer deze test, en laat maar even weten wat je hoort !
Wat mooi dat er zoveel freaks begaan zijn met de MFB's (ja anders zou je ook geen freak zijn).
Het probleem is nu ineens weg (zal wel tijdelijk zijn!!!) de boxen draaien op het moment zeer goed. ik heb ze gewoon uit gezet gedurende 2 weken, en vandaag heb ik hen getrakteerd met loeiharde trance, en nu draait er .....klassieke
muziek,vanaf de harde schijf,via een echte voorversterker (F4516) hopelijk houd het
Oja en van die testen heb ik absoluut geen kaas gegeten,eigenlijk was deze bovenstaande test typisch iets voor mij !
Maar toch bedankt en hou me op de hoogte .
Groeten uit het bijna bootloze Zeeland Claus Gertzen
[%sig%]
Claus,
Het feit dat je boxen na 2 weken uitstaan weer goed werken, zou er voor mij op wijzen dat het een elko zou kunnen zijn. Maar dat 532 feedback probleem dat AndrΓΒ© en Herman op het oog hebben, zou ook nog wel eens interessant kunnen zijn....
Tip voor deze twee mensen: Ik heb al eens gehoord van iemand die de FET op het MFB-printplaatje ΓΒn de woofer zelf kapot had... geen idee wat daar de symptomen van zijn, maar echt lekker lijkt me dat ook niet... misschien eens naar kijken?
Succes!!
[%sig%]
RTFM zeggen ze dan, -read the fucking manual- !
Dit probleem wordt al besproken in de additionele servicemanuals van de 532: rondom r642 wordt de ontstane ruis op de voeding van de fet aangepakt:
metaalfilmweerstanden toepassen, en zoals ik in andere modellen zag een extra 10uf elco naar massa.
We hebben die modificatie toegepast, en de ruis was weg ! Voor wat betreft de 544 zie ik dat ze c537 hebben toegevoegd (tov 532).
Misschien is deze elko wel (half-)defect...
Nou, toch knap van mij, zonder manual! π
[%sig%]
Hiep hiep hoera m'n gereutel is weer terug ......en...vanochtend om ongeveer 6 uur stond die andere als een gek heel monotoon te dreunen welnu ik weet het niet meer het wordt Bull.... !
Nou,
Kom maar een keer langs in Krimpen hoor !
Claus,
Gefeliciteerd! Je bent de eerste freak met een MFB wekker! Da's onaangenaam wakker worden, lijkt mij..... En gevaarlijk ook, als dat monotone (50-Hz) signaal op je woofer staat, kan het schade aanrichten (heb daar wat ervaring mee.... π )
Ik zou zeer zeker eens iemand gaan opzoeken!
Succes ermee!
[%sig%]