Meldingen
Alles wissen

544 plop bass

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
463 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

Hallo,

Een paar weken geleden kwam ik bij het grof vuil twee 544's tegen.
Thuisgekomen sloot ik ze aan, en viel gelijk achterover van het geluid wat deze 30 jaar oude speakers produceerden.
De speakers hebben ondertussen mijn oude speakers uit de huiskamer verdreven.
Er is echter een ding wat me stoort, en omdat ik geen vergelijk heb weet ik niet of dit normaal is.
Een aanhoudende bastoon loopt echt superstrak door naar beneden (kippevel) echter een kick (bassdrum van drumstel) kom er met een plop in.
Het is net of de feedback overdreven reageert op de plotselinge hevige uitslag. Condensator's zijn inmiddels vervangen, ruststroom opnieuw afgeregeld. Ik wil nu het feedback circuit gaan testen, en lees in de documentatie dat je dan C552 moet losgooien.
Doen jullie dit ook altijd of zetten jullie 125Hz 10mV op de ingang en dan gelijk over de woofer meten???
Ik beschik over functie generator en goede multimeter, dit moet toch voldoende zijn voor het afregelen??

Alvast bedankt... Koert

Citeren
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Koert,

Wat is een goede multimeter? Hij moet True RMS aankunnen.

Je zou eerst zonder te meten even de mfb potmeter wat strakker kunnen zetten, er is dan minder bass door de hogere terugkoppeling. Is de kast nog wel luchtdicht? Druk eens op de conus bij een uitgeschakelde box.

-dRe

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: