Meldingen
Alles wissen

544 terugkoppeling defect?

4 Berichten
1 Gebruikers
0 Reactions
451 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

Hallo allemaal,

Even een reactie op de terugkoppeling uit een vorige post.

Zelf ben ik nl. in het bezit van een set 544 waarvan er eentje de woofer vele malen sneller tegen zijn maximale uitslag komt. Het gevolg is zon klappend geluid van de conus. Zou dit misschien ook komen door een defecte terugkoppeling? of misschien de versterker. Ze zijn nog orgineel. ik vraag me dus af wat het verschil is in geluid bij een defecte terugkoppeling.

Ik neem ze overigens ook mee de 16e, misschien is het mogelijk om door een kenner er eens naar te laten kijken?

groeten,

André

[%sig%]

Citeren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

André,

Soms komt de woofer bij grote uitslag tegen de beugeltjes waarmee de tweeter bevestigd is.

Met wat ringetjes kun je dit probleem oplossen.

groet,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

klinkt als een defect correctie circuit, qua geluid zijn die boemiger en minder strak.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

waaaaa !!!

ik heb ut gevonden, wat blijkt mn F3610 vervormt het rechter kanaal.... Ben al druk bezig geweest maar tis een rotklus om het te vinden... zelfs een mono signaal aan de eindtrap geeft het verschil dus het zit uhm echt daar in... hier ligt een mooie uitdaging te wachten.

Jammer dat ik het niet heb kunnen horen bij aanschaf van de 2e hands 3610.. maar goed all in the game zeg ik dan maar..

Dre

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: