Ik heb een vraagje: Is een 551 pre-amp geschikt om te combineren met een ah/380 eindversterker ?
(ik weet dat het een mfb project is maar toch........)
dinkabel naar tulp... en gaan!!
zou het zoveel uitmaken dan?
ik heb wel eens mijn 551 aan een yamaha eindtrap (M60) gehangen...
niet verkeerd hoor!!!
Ernst
Ernst, reden genoeg om mijn 551 nog even te houden.........!!
Ik hang er dan een 22 AH/380 eindbak aan van continu 100 watt + een set 22RH/499 luidsprekers.
Volgens mij moet ik dan ZEKER menig mens overtreffen.
Martijn,
Hoeveel 499's heb jij nu????
[%sig%]
Is dat nog wat die 551?? Een maat van me heeft er eentje gekocht maar zijn exemplaar klinkt heel mat en vlak. Is zijn exemplaar aan service toe of zit er niet meer in deze prehistorische pre??
Groetjes
Abbe
Is een prima pre-amp.
Gisteren een set hele fijne mfb 541 gekocht,deze combinatie gaat mijn moeder gebruiken.
Als ie "vlak"klinkt is er iets niet goed, zo'n ding klinkt super (zoals ie behoord te doen)
Hoi Martijn,
Die hele fijne MFB 541's waren de mijne volgens mij. Op de onderkant van het kastje na zijn ze helemaal perfect en zo klinken ze ook! De eerste koper had ze bekeken, getest gekocht en daarna terug gebracht omdat hij die beschadiging over het hoofd had gezien en daar erg veel moeite mee had. Had inmiddels mijn winst al in een stel nette 532's gestoken (bedankt Jan) dus ik was blij dat je ze wou overnemen want qua uitgaven is het de afgelopen weken al heel erg uit de hand gelopen...Hoop dat je moeder daar veel plezier aan zult beleven!
Jou woofer en tweeter zijn een tweede leven begonnen in Jan zijn 532 en die klinken en werken nu ook weer helemaal toppie, nogmaals bedankt Jan, ik ben er erg blij mee!!
Had mijn 532's eerst op een dynaco (transistor) voorversterker aangesloten. Dat klonk echt nergens naar. Daarna geprobeerd op een 832 en daarop kwamen ze ineens volledig tot hun recht! Jeetje wat zijn dit mooie speakers zeg!!
Ik zal die 551 van me maat overnemen en nakijken. Heeft iemand daar toevallig nog een doc van liggen??
Groet
Abbe
Abbe,
Mooi dat je ook zo lovend bent over de mfb 532. Ik ben er ook ontzettend fan van.
Het blijft een bijzonder object die "oer mfb"
Gisteren in mijn MFB enthousiasme weer eens de 532ers beluisterd (helaas ontbraken deze bij de luistertest).
Conclusie staat voor mij vast: de 532 rulez!
Gr.
Gijs.
Haha en zo belanden we van de 551 op de 532!
Ben ook erg blij met mijn 532's. Denk wel dat ze wat service kunnen gebruiken want de 532's van mijn maat klinken gewoon frisser en straker.
Heb zijn 532's vergeleken met mijn 544's en 541 en onze conclusie was dat de 532's toch net iets 'lekkerder' klinken. Zou de 'andere' middentoner daar verantwoordelijk voor zijn??
Denk dat ik ze om te beginnen eens opnieuw ga afregelen en waar nodig ga voorzien van nieuwe elco's. Is er iemand die mij aan een knap gekopieerde service doc van de 532 kan helpen tegen kostprijs? Ben daarlangs ook opzoek naar de service doc van de 567 en van de 544 met regelbaar hoogfilter. De PDF file waarvan het schema in tweeen is opgedeeld werkt niet lekker vind ik namelijk.
Groet
Abbe
Abbe,
Ik heb mijn set 532's een tijd terug voorzien van alle nieuwe elko's.
Ook zijn ze daarna opnieuw afgesteld volgens PHILIPS waarde, dit gaat weer ALS EEN BEEST !!
geen nare bijgeluiden,kraken enz, enz Gewoon hard en zuiver (en vooral vette bass)
Kijk, dat klinkt goed! Rede temeer om dat ook met mijn exemplaren te doen. Net als met mijn 544's en misschien ook wel met mijn 567's en 541's.
Zijn de uitgangs en voedingselco's ook nog ergens verkrijgbaar?
Groet
Abbe
Tot nog toe heb ik goede resultaten met het vervangen van de kleine elko's. De uitgangs- en voedingselko's zijn nog best oke zolang er niet van die gele ( bijtende ! ) troep uitkomt...
[%sig%]
Herman, dat klopt !
Abbe,
Ze zijn allemaal nog te krijgen, ( betere zaken ) Ik bestel ze altijd bij Thus in het plaatsje Gaanderen (vlak bij Doetinchem)
Het telefoonnummer is: 0315-323316.
Je kunt ze anders ook bestellen bij Conrad.
Hallo Herman en Martijn,
Ik ga iig het kleine grut van mijn 532's vervangen en meet de capaciteit van de grote jongens even op. Daarna gaan ze mee naar Philips en ga ze daar met behulp van een Audio Precision system 2 cascade distorty generator afregelen! Verder moet ik het ruisprobleem er nog even uit zien te scopen. Merk dat het ruisprobleem toch in beide speakers zit. Misschien toch maar eens uitzoeken hoe dat met die modificatie zit...
Oh en om nog even terug te komen op het hoofdonderwerp, ik kan de 551 preamp van mijn maat overnemen voor de tien euro die hij er ook voor betaald heeft. Heeft iemand een schema of een doc voor me??
Groet,
Abbe