Ja, ben toch wel veel bezig de laatste tijd met die MFB spullen denk ik zo π Ik heb ook zo een mooie 551 voorversterker om ervoor te hangen.
Deze had de VU meters verkeerd aangesloten toen ik hem kocht(deed echt heel vreemde dingen.Dit is ondertussen allemaal opgelost.Alleen heb ik bij deze werken dus ook aan de instelling van de VU meters gedraaid(die wat op de rechtstaande print staan)
Mijn uiteindelijke vraag is dus;hoe regel ik deze terug volgens spec.af?
Ik heb ondertussen al wel gemerkt dat vrijwel alle MFB's een andere gevoeligheid hebben.Zo gaat een 532 vervormen als de naalden op ongeveer 50% staan en een 545 heb ik nog niet horen vervormen terwijl de naalden achter tegen plakten(over 100%) π―
Ik hoop dat jullie mij hier verder in kunnen helpen.
Helemaal niemand een idee π₯
jawel, dit staat in de servicedoc van de 551.
ik maak er uit op dat je voor het afstellen van de linkermeter, de ingang bij punt 6 moet losnemen, de potmeter R450 helemaal rechtsom moet draaien en dan 130mV~ op aansluiting 3 moet zetten. Nu de potmeter zo verdraaien dat hij "1" aanwijst.
voor het rechter kanaal hetzelfde maar dan met punt 9, R470 en punt 12
ik heb beide afbeeldingen maar niet verkleind, voor de leesbaarheid.
succes ermee en laat nog maar horen of het gelukt is, dan durven wij het ook π
geintje
Dat is tof,ik ben er al een heel stuk verder mee geholpen.Alleen rest mij nog één vraag,... Waar staat "1" op de meter?De bovenste schaal loopt van -30 tot 0dB en de onderste van 0 to 100%
he ja da's flauw π zou het zo bedoeld zijn dat je nu een volle schaal moet hebben? 100% dan zou ik denken
Ach,ik probeer het gewoon uit.Hrt resultaat meld ik nog.Alvast bedankt voor het opzoekwerk π