Hallo Allemaal.
Ik wil bovengenoemde boxen als frontspeakers gebruiken op de YAMAHA receiver. Heeft iemand hier daar enige ervaring mee, en zoja heeft dit enig nut?
Ik kan bij de specifikaties van de receiver niet vinden wat de spaning is van de uitgangen, en heb dus geen idee op wat voor een ingangspanning ik die 585-jes moet zetten.
Misschien heeft iemand hier daar ervaring mee, en wil me uit de brand helpen. Ik durf eerlijk gezegd niet te gaan experimenteren want ik zou het zonde vinden mijn boxen om zeep te helpen.
Met vriendelijke groeten Henk
[%sig%]
Ga je lijn uitgangen gebruiken of luidspreker uitgangen?
Als je begint met de 585 op z'n ongevoeligste stand te zetten (20V meen ik) dan kan er weinig fout gaan. Als je te weinig hoort draai je 'm verder terug naar de gevoeliger stand, je zul op iets van 3V uitkomen denk ik.
Joop
Hallo Joop,
> Ga je lijn uitgangen gebruiken of luidspreker uitgangen?
Ik zat eerlijk gezegd zelf te denken gewoon aan de luidspreker uitgangen. Of zeg ik nu iets vreselijk stoms? Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke lijnuitgangen je bedoeld.
> Als je begint met de 585 op z'n ongevoeligste stand te zetten
> (20V meen ik) dan kan er weinig fout gaan. Als je te weinig
> hoort draai je 'm verder terug naar de gevoeliger stand, je zul
> op iets van 3V uitkomen denk ik.
Als ik de manual erop na sla 1 tot 25V Maar waar moet op letten met terug regelen gewoon het volume in de gaten houden?
Met Vriendelijke groeten.
[%sig%]
Dat is zowieso een noodzaak, om ze niet heel hard te laten produceren.
Als je de 585's op de minst gevoeligge stand zet, kun je ze trapsgewijs harder laten spelen d.m.v potmeter terug draaien naar minder voltage-stand. Als je nogal veel met volume-knop in de weer bent, is het advies aan te raden om de speakers op wat hoger voltage te laten draaien.
Groet: Martijn'79
Bij dit soort vragen is het wel handig als je een URL geeft waar de specs te vinden zijn van jouw specifieke apparaat. Niet iedereen heeft de tijd om het halve internet af te gaan zoeken om je vraag te kunnen beantwoorden.
Misschien heeft die yamaha helemaal geen lijn uitgangen. Dan heb je weinig keus en moet je de MFB's op de luidspreker uitgangen aansluiten.
In dat geval zo ongevoelig mogelijk zetten (de MFB op hoge spanningen instellen), dus ergens tussen de 10 en 20V.
Joop
Hallo Joop,
> Bij dit soort vragen is het wel handig als je een URL geeft
> waar de specs te vinden zijn van jouw specifieke apparaat.
> Niet iedereen heeft de tijd om het halve internet af te gaan
> zoeken om je vraag te kunnen beantwoorden.
Sorry, niet bijnagedacht! Het enige wat ik zo 1 2 3 kon vinden was
http://www.yamaha-audio.co.uk/pdfs/specsheets/HTR5630RDS.pdf
En daar kan ik eerlijk gezegd niets vinden over lijnuitgangen, hj zal ze dus wel niet hebben.
> In dat geval zo ongevoelig mogelijk zetten (de MFB op hoge
> spanningen instellen), dus ergens tussen de 10 en 20V.
Hij gaat tot 25V volgens de manual, ik heb volgende week de hele week vrij en zal eens het e.e.a. uit gaan proberen.
Met vriendelijke groet Henk
Hallo Martijn,
> Dat is zowieso een noodzaak, om ze niet heel hard te laten produceren.
Mooi!
> Als je de 585's op de minst gevoeligge stand zet, kun je ze trapsgewijs
> harder laten spelen d.m.v potmeter terug draaien naar minder voltage-
> stand. Als je nogal veel met volume-knop in de weer bent, is het advies
> aan te raden om de speakers op wat hoger voltage te laten draaien.
Als ik dit zo lees kan er eigenlijk niet al teveel fout gaan. Als je er maar voor zorgt dat je niet te laag komt.
Ik heb de komende week vrij, en zal eens wat gaan experimenteren.
Bedankt!
Met vriendelijke groet Henk.
[%sig%]