Meldingen
Alles wissen

587 gekocht...

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
585 Bekeken
(@geert)
Eminent Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Goed ik kom dus thuis met een setje 587, spannend !!

Ik dus alles aansluiten, alles goed, tot ik het volume wat opdraai...
Heej een rateltje uit de rechterbox...... hij zal toch niet...
Het klonk alsof de spreekspoel aanloopt... Dus ik de woofer eruitdraaien (klote inbus ... net weer niet in me kist...) en kijken... jahoor, spider aan een kant los over een lengte van 2 cm.

Dus andere woofer erin, alles weer netjes dichtgedraaid.... aansluiten...
Weer geratel. noumoe πŸ™ Weer andere woofer.... weer geratel....

Oke dit vraagt om andere maatregelen... loudness aan, bass op vol, zachtjes aan, zodat je goed kunt luisteren waar het geluid vandaan komt.
Niet uit de woofer dus, maar waar dan wel...

Ik dus luisteren en luisteren met mijn kop bij die kast, wat denk je...
Op de plek waar de voorkant van de kast (die overigens van plastic is) aan het zijpaneel zit vastgelijmd hoor ik gefluit en geratel. Even op de zijkant drukken en het is weg... maf ... niet goed verlijmd dus...

Even kitten vanavond en dan doet ie het weer πŸ™‚

Wie heeft dit nog meer meegemaakt?

Citeren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hmmm... Ik heb het 1 keer meegemaakt met een 544 setje.

Ook zo'n raar gerammel en niet zuiver geluid.

In de binnenkast waren ook een aantal lijmverbindingen losgetrild.

Na het opnieuw vastzetten klonken ze weer perfect.

Ik begrijp trouwens uit jouw verhaal dat je lagetonen speakers extra hebt voor de 587.

Wanneer je er 1 van wilt verkopen laat het mij dan weten.

Ik zoek zo'n speaker.

Het versnellingselement is nl. kapot.

Zou je zo'n element ook opnieuw kunnen monteren of zou daarmee de karakteristiek aangetast worden?

Weet iemand er het fijne van?

Groeten,

Hilbrand

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Geert,

Spannend! Zijn er trouwens uiterlijke sporen op de box die erop wijzen dat deze ooit gevallen is, of een flinke tik heeft gehad? Eén van mijn 544ers heeft ooit eens (zonder de versterker erin trouwens) gestuiterd vanaf zo'n 60 cm hoogte, hetgeen een kleine barst opleverde aan de achterkant op een hoek, waar de zij- en bovenkant tegen elkaar zitten. Gelukkig geen problemen zoals jij ze omschrijft!
Ik denk dat je het beste de box van binnenuit met siliconenkit o.i.d. goed kan afkitten. Misschien is er meer mis met de constructie van de box, kijk dat even allemaal goed na!

Verder lijkt een setje 587 een mooie aanschaf! Ik weet niet wat je hebt betaald, maar als ze in goede staat zijn, zijn ze sowieso een juweeltje om naar te kijken. Ik weet niet of je al 587 luister-ervaring hebt, maar ben hiernaar zeer benieuwd.

Volgende vraag: de speaker met de scheur in de spider, ben je van plan hieraan zelf iets te doen? Zou deze ook echt hoorbare afwijking geven in een goede kast?

Groeten en succes met de reparatie!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@geert)
Eminent Member
Topic starter  

Thomas,

De speakers zijn qua kast enzo nog helemaal gaaf, geen valschade ofzo... Ik ben al even met kit aan de gang geweest, maar het klankbord van de 587 is van plastic... en zit er in geniet, dus je kunt er nogal moeilijk bij...
Ik denk dat ik de sierlijst van aluminium die om het geheel heen zit eraf moet zien te krijgen...

De spider bij een philips woofer scheurt niet zo snel, wat er gebeurt is dat de lijmverbinding aan de rand van de spider loslaat. (dus waar hij in de korf zit gelijmd). En dat MOET je herstellen, want ook in een goede kast gaat dat verkeerd! Wat er gebeurd is het volgende: als de spider aan een kant los zit, en de spreekspoel drukt de conus nar buiten, hangt hij nog maar met de spider aan een kant vast, en gaat dus scheef naar buiten met als gevolg dat de spreekspoel aanloopt op de magneet. En dat wil je niet !

Die spider laat ik repareren door iemand die ik ken, en zijn vak gemaakt heeft van speaker reparaties. (woont vlak bij me)

De 2 setjes 587 en het setje 544 heb ik geruild tegen een setje 9638 met bijbetaling. Ik heb dus 1 setje die goed zijn (maar een heeft dus dat lekke kast probleem), en 1 setje met kapotte eindversterkers.

Ik vind de 587 erg strak klinken, zekerweten beter dan de 544, wat voller, en in het hoog wat ... ja... hoe noem je dat... helderder en minder scherp...

hilbrand,

die speaker die ik extra heb liggen (2 eigenlijk) komen uit een 587 die hier ook staan waarvan de eindversterkers kapot zijn... Die ga ik weer repareren, dus ik verkoop ze niet...

Maar, die kennis van mij, kan dat element wel repareren. Ik kan eventueel wel voor je informeren naar de prijs.

BeantwoordenCiteren
(@dennis)
Active Member

Gelukkig heb ik nog een stel 587's
Want ik vind het de beste MFB's qua klank.
De 9638 klinkt heel eerlijk/neutraal waardoor hij ideaal is om jingle/muziek produkties af te mixen en daar ga ik ze voor gebruiken, nadat ik ze helemaal heb afgeregeld en weer helemaal mooi zijn...

groetjes Dennis

BeantwoordenCiteren
(@geert)
Eminent Member
Topic starter  

Ik hou toch van wat meer kleuring... vooral in het laag....

Mijn vaforiete speaker is nogsteeds de 541 op de voet gevolgd door de 544.

567 heb ik helaas niet veel luisterervaring mee, en al helemaal niet naast een 544... dus daar kan ik niet over oordelen nog... Maar wat ik gehoord heb, klonk zeer zeker niet onaardig !

BeantwoordenCiteren
Deel: