Hallo,
Ik ben in het bezit van een AH708 (receiver) en twee AH567 MFB-boxen. Nu wil ik de boxen op de 708 aansluiten, gebruikmakend van de MFB-uitgang, achterop de receiver. Echter, er komt slechts een zeer zacht geluid uit de speakers (alleen als het volume erg hoog staat).
Ik vermoed dat het met de ingangsspanning van de 567's te maken heeft. Voordat ik dingen kapot maak, kan iemand mij vertellen wat ik moet doen? Heeft het inderdaad met de ingangsspanning te maken? Of zijn er nog andere dingen die ik (fout) kan doen?
Alvast bedankt,
Paul
[%sig%]
Beste Paul,
Ik moet even denken hoor, heeft de 708 een MFB uitgang of gewone luidsprekeruitgangen? Wellicht heeft hij beide, en moet je de 708 aan de voorkant op MFB out instellen, zodat de interne versterker wordt uitgeschakeld en alleen de MFB out gebruikt wordt.
Groeten,
[%sig%]
Of anders achterop de 567 de gevoeligheid nog instellen ?
[%sig%]
Bedank Herman en Thomas. Het probleem is inmiddels verholpen, mede dankzij jullie tips.
Groeten,
Paul
Paul,
We zijn nu wel nieuwsgierig naar wat het was...
[%sig%]
OK, als je belooft dat je het niet verder zult vertellen...;-)
Ik had het tapedeck (waar ik gebruik van wilde maken) aangesloten op tape2, terwijl ik voorop de receiver tape1 had geselecteerd. Niet echt erg handig..... Kwam er mede op doordat ik de knopjes aan de voorkant nog eens goed onder de loep nam.
Overigens wel opvallend hoeveel geluid er alsnog doorkwam op de speakers.
Bedankt voor jullie reactie,
Paul