Ik hier dus een 832 quadrofonische set met vier boxen aangesloten. Gisteren heb ik geprobeert een plaatje te draaien, maar er kwam alleen geluid uit m'n 'front' boxen. Pas als ik kies voor mono, hoor ik over alle vier geluid. Ik wil natuurlijk wel stereo.
Waar zou ik naar moeten kijken om dit op te lossen? Waar kan het aan liggen?
Bij voorbaat erg bedankt.
eum, heb je wel een quadrofonische plaat erop gelegd?
ik weet niet hoe die 832 inelkaar zit, maar het lijkt me vrij logisch dat de achterkanalen niet werken als je niet een echte SQ quadrofonische plaat oplegt
Dat had ik er even bij moeten vermelden, het linker achter kanaal doet het dus wel. Ik heb een keuze tussen Mono, Stereo, Double Stereo en dus Quadro.
Als ik met bijv. als source een CD speler voor quadro kies, dan krijg ik uit alle vier de boxen geluid. Dus met een gewone stereo LP zou dat ook het geval moeten zijn.
Vreemd geval.
Als bij double stereo of quadro het rechter achterkanaal het niet doet is er wat fout in de bekabeling of elektronica.
Het SQ systeem heeft geen methode om te zien wat voor LP je op de speler legt. Je zult zelf moeten aangeven of het signaal door de SQ decoder gestuurd moeten worden of niet.
Als je een stereo LP afspeelt en de SQ decoder is ingeschakeld, zul je toch geluid uit de achterspeakers horen komen. Het SQ systeem is geen volledig discreet 4-kanaals systeem.