geachte forumlezers,
Ik ben in bezit van een stel 22RH541 en 22AH585.
Deze boxen hebben een aantal jaar in de berging gestaan en heb ze onlangs uit de dozen gehaald. Deze boxen heb ik aangesloten op een HK AVR 4550 reciever. ik heb de pre outs van deze reciever gebruikt. De set 585 staan als frontpeakers voor elk een aparte kabel aangesloten. De set 541 staan als backspeakers waarbij ik de pre out van achterlinks en achterrechts naar de linksachter heb gevoerd en vandaar naar de rechtsachter ( gezien mijn kabels te kort waren om voor elk een aparte kabel te voeren).
Probleem:
-1
De aan/uit schakelaar van de rechtsachter (541) blijft bij een laag volume aan en uit schakelen.
Mijn AVR staat dan op een van de surround modes.
De backspeakers gaan trouwens pas aan als ik het volume wat hoger zet.
-2
Als ik alleen de frontspeakers aan heb staan lijkt het alsof de linkerspeaker meer bass geeft dan de rechter.
Misschien moeten ze allemaal een keer afgesteld worden ( in iedergeval nagekeken worden).
Welk servicepunt kan ik het beste gebruiken in de omgeving van Nieuw Vennep
Kan iemand mij tevens adviseren wat voor kabels ik het beste kan gebruiken vanaf mijn reciever naar de boxen (din en cinch). De reciever heeft cinch pre-outs. Ik ga de din van de 541 niet vervangen door cinch.
Groeten,
Remco
Remco,
* Zoiezo zou ik de 541 en 585 niet tegelijk gebruiken, grote kans bestaat dat de woofers in tegenfase (2 verschillende modellen) staan en zo alle bass bij elkaar opheffen....
* Standaard klacht is dat het inschakelcircuit een defect vertoond. Er zal zullen hoogstwaarschijnlijk 2 componentjes vv moeten worden wil dit weer op de juiste manier werken.
* MFB's zullen in de meeste gevallen opnieuw moeten worden afgesteld, oa de ruststroom maar ook het mfb circuit volgens de servicedoc.
* Als 1 speaker meer bass geeft kan ook het mfb circuit defect zijn, voor je gevoel geeft deze dan een vollere bass maar in wezen is dit niet om aan te horen....
* Gebruik van een servicepunt is aan te bevelen, wij zitten in de buurt van Rotterdam, maar verstandig is om er eentje in de buurt te kiezen natuurlijk.
succes,
-dRe
[%sig%]
Bericht bewerkt (13-01-2004 16:21)
Bedankt voor de informatie Andre.
Rotterdam is het dichts in de buurt van Nieuw Vennep.
Ik zal eerdaags kontakt met je opnemen wanneer ik ze kan brengen.
groeten,
Remco