Meldingen
Alles wissen

AANSLAG in 567

11 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
497 Bekeken
 wim
(@wim)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hoi MFB vrienden
Ja hoor het is gebeurd.
Er is een aanslag gepleegd in de 567.
Wat is er gebeurd. Ik zat gisteren lekker te luisteren naar muziek.
Ik hoorde wat gerommel rechts. Ik stuurde de kat weg omdat ik dacht dat hij aan het klieren was achter de box.
De kat was weg en in één keer BOEM en rechts alles stil. Daarna leek het wel een house party. Alles in het wit om me heen en stinken.
Ik gauw de stekkers eruit.
Moest bijna overgeven van de lucht. Nog erger dan de kattebak.
Wat denk je, de betrouwbare blauwe Philips condensator van de mid hoog had zijn hoedje afgenomen. Ik had de print net helemaal schoongemaakt van de nicotine aanslag. Nu zat hij onder de smeurie en kunnen we weer opnieuw beginnen. Het lijkt wel je auto poetsen en vervolgens gaat het regenen.
De mid hoog zijn gelukkig heel gebleven. Dus het leed is te overzien.
WIm

[%sig%]

Bericht bewerkt (05-11-2003 21:37)

Citeren
(@c-walters)
Reputable Member

Welke condensator WAS het?

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Topic starter  

Cuno
c535
Tweeter en mid hebben het overleeft.
Wim

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Wim,

Direct troost gezocht bij de kat? Of bij de soldeerbout 😀

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Topic starter  

Thomas.
De kat keek me niet meer aan, weinig troost dus.
Ik had hem immers op zijn kop gegeven.
Ik heb vandaag gelijk een partij condensators aangeschaft.
Koste wel even 27 euro voor beide boxen.
Maar dan kan die er weer tegenaan.
Ik heb de capaciteit van de voeding omhoog gezet naar 2 * 3300 uf.
De uitgangs elco naar 1000 uf. Ik ben er nog niet uit of de schakeling over zijn nek gaat. De terug koppeling om de versterker te temmen kan volgens mij beinvloed worden. Maar daar weet ik zelf nog niet het fijne van.
Dat wordt dus testen en meten die boel.
Wim

BeantwoordenCiteren
(@tismarnix)
Reputable Member

Wim,

Ben je niet bang dat je de frequentiekarakteristiek (negatief) beinvloedt als je de uitgangselco naar 1000uf verhoogt?
Ik heb namenlijk ergens (zoek ik nog op) dat de waarden niet wiilekeurig gekozen zijn.

Marnix

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ben benieuwd hoe dit verloopt...........

groet: Martijn'79

BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Topic starter  

Hoi Luitjes.
Het antwoord op de verandering van de elco. De versterker blijft normaal funtioneren. Het geluid is dieper geworden tussen de 2 boxen. Links ongereviceerd klinkt vrij vlak. De andere klinkt nu warmer. Let wel bijna alle actieve componenten zijn vervangen en een deel niet actieve componenten zijn vervangen. Wel met 1000 uf aan de uitgang mid. De terug koppeling van 470 uf heb ik ook verhoogd maar ik vond geen merkbaar verschil.
Nu is box 2 aan de beurd en de 567 is weer zoals van ouds.
Wim

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Wim,

Mooi werk..

BeantwoordenCiteren
 Ard
(@ard)
Eminent Member

Beste Wim,

Even serieus: een nieuwe baan voor je, er zijn immers genoeg luidspreker fabrikanten op de aardbol. En je zou MFB weer op de kaart kunnen zetten. Bijna elke fabrikant is tenslotte begonnen op een zolderkamer of in een garage!

Succes,
Ard

BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member
Topic starter  

Hoi Ard.
Ik heb ooit een project gehad in 1987. Ik had met mijn zwager een compleet systeem uitgedacht voor belichting bij concerten. Deze was met de computer in die tijd een Atari 1040 ste bestuurbaar. Het was een uniek systeem waar een hoop eigen geld is in gaan zitten. Een jaar werk en wie kwam toevalligerwijs op de markt met vergelijkbare opties. Meneer PHILIPS.
Aleen wat goedkoper. Dag werk Dag Geld. Nee voor mij hoeft dat niet meer. Staat niet in de weg dat ik een geheel eigen visie heb op electronica en de toepssingen daarvan. De meeste mensen kunnen me niet volgen maar dat hoeft ook niet. het eindresultaat is altijd goed.
Dus geen MFB bedrijf op een eigen zolder kamer. Ik blijf liever MFB van PHILIPS verbeteren. Alle metingen van meneeer PHILIPS ten spijt. Ik lees hele verhalen over zoveel db per octaaf demping. Nou zeer intressant. Niet aan mij besteed. Het gaat erom wat ik hoor en lekker vindt klinken. Alleen is dat zeer persoonlijk.
Wim

[%sig%]

Bericht bewerkt (07-11-2003 13:11)

BeantwoordenCiteren
Deel: