Nu ik eenmaal mijn speakers op mijn slaapkamer heb staan en hij dient als wekker, eveneens als studio monitor. Wil ik ze graag nog afregel omdat ik weet dat er beter geluid uit kan komen, de boxen klinken ook niet gelijk aan elkaar.
Hiervoor heb ik zelf:
een oscilloscoop
een test cd met sweeps en pulsjes
ook heb ik een modulaire synth waarmee ik tonen kan maken op frequenties die ikzelf wil
een setje schroevendraaiers om ze af te stellen....
Hiervoor heb ik alleen de kennis niet welke kant ik de schroefjes op moet draaien π
vooral weet ik niet waar ik op zou moeten letten.
Omdat op de site nog geen informatie staat behalve foto's qua afregelen wil ik jullie toch vragen mij te helpen.....
alvast bedankt, groet jeffrey π
De afregelprocedure staat in het doc, je kunt bij Andre een copie aanvragen want ik heb em niet 1 2 3 in mijn hoofd zitten.
Maar ... Een 544 gaat niet anders klinken omdat de afregelingen verlopen (meestal niet) In het algemeen is er sprake van verlopen condensatoren, of domweg van het gebruik van verschillende speakers (li-re)
T' is maar een tip π
ik geloof wel dat het de originele speakers zijn...weet het dus niet helemaal zeker....
zijn de condensators en eventuele andere dingen makkelijk in jullie webshop te krijgen?
of misschien ergens anders?
of is er een compleet ander plan, zoals een meeting ergens binnenkort of mensen die mijn speakers compleet kunnen nalopen....dan weet ik iig zeker dat ik nog jaren vol van kan genieten....?
De volgende meeting is nog ver weg, wellicht is er een servicepunt bij je in de buurt ?
Het lijkt me zinvol eerst eens naar de oorzaak te zoeken voor je van alles gaat vervangen. En ehh, heb je aleens domweg de boxen li re gewisseld ? ( zet dan ook elke li-re schakelaar om )