Meldingen
Alles wissen

AH 306

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
443 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb een hele fijne versterker met MFB (de AH 306) die er na een verhuizing de brui aan heeft gegeven. Als ik hem aan het lichtnet hang en inschakel gaat er zelfs geen lampje branden. Ik verdacht het netsnoer van stiekeme breuk, echter zo simpel was het natuurlijk niet. Ik heb hem al een paar keer opengeschroefd maar hij is mechanisch niet echt handig opgebouwd en ik ben bang iets te beschadigen. Misschien dat iemand dit eerder is overkomen?
Verder ben ik sinds mensenheugenis gehuwd met mijn cd502, deze heeft de superieure cdm4 in de lade gebouwd. Ik heb er in mijn hele leven nog nooit een folder van gezien, ook niet toen ik heb kocht. Misschien heeft iemand een schan ofzo? Of wat andere info. Ik zou er zeer erkentelijk voor zijn. Ook kan ik nergens een schema vinden van dit loopwerk en ivm het feit dat ik de speler wil modden naar (verkorte weergave:) 16 bits nul x oversampling met 1, 2 of 4 tda1541 double crowns, wat fijne voedinkjes en buizen in het analoge gedeelte en een precies xo klokje direct aan de DAC(s) heb ik de keuze uit wel of geen receiver chip (7220/7230) gebruiken. Liever niet natuurlijk. Ik las ergens dat het cdm2 pro loopwerk I2S direct vanaf het printje onder het loopwerk heeft. Dus voor de receiver. Weet iemand of dit bij de cdm4-19 ook zo is, de opbouw komt verder namelijk aardig overeen. Mijn loopwerk zit nu dus nog in z'n flimsy plastic schuifbehuizing. Hij kan er wel uit, maar ik kan de rest van de behuizing niet openen omdat ik het volgende probleem heb. In de cdspeler zitten aan de onderzijde twee schroeven die door de voeding (4 zijden = 2 schroeven???) naar de hoofdprintplaat lopen. Een daarvan is dol. Maar hier hangt de speler van aan elkaar. Om dit los te krijgen kan ik niets als kracht toepassen en dan mol ik de print. Of iets anders plastics. Iemand een oplossing? Oh en denkt iemand over een vergelijkbare mod of heeft iemand dat al gedaan? Of heeft iemand ervaringen met de tda1543, interessant wegens bij parallel gebruik niet perse versterking nodig. Blij dat ik dit forum tegenkwam, hier leer je nog ns iets

Citeren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

..een schan? een scan natuurlijk. grr

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

ehh....

Die versterker, bromt de trafo ? (zachtjes)

Zo niet:
Je kunt proberen aan de losse netstekker te meten, ohms: Je moet dan iets tussen de 10 en 100 ohm meten, als je schakelaar aan staat.

Zoniet is je schakelaar, zekering of trafo naar de -klote-

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

schakelaar rot. dank voor de bromtip.

BeantwoordenCiteren
Deel: