Meldingen
Alles wissen

autom. inschakelen 587

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
484 Bekeken
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hoe kan ik de inschakelgevoeligheid van de 587 veranderen? Ik vind ze laat inschakelen bij muziekstukken die met laag volume beginnen.
Helaas zit er geen schakelaar op om de automaat functie uit te schakelen.

[%sig%]

Citeren
(@happypuppy)
Famed Member

Fred,

Je zou de draaipotmeter kunnen vervangen door een exemplaar met lagere weerstand. Als er nu BIJVOORBEELD 47k inzit, zet je er 33k in ofzo. Wel oppassen met hogere vermogens hè!

Ik heb trouwens laatst in een 532 de zenerdiode op de ingangsprint vervangen, deze was er de oorzaak van dat de box pas bij hoge ingang inschakelde en ook alleen dan aanbleef.

Succes!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Topic starter  

Dank Thomas, ga ik mee bezig.

Fred

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@mart74)
Estimable Member

Hallo Fred

Stuur je je 587'ers met een voorversterker aan?
Als dat zo is dan maakt een andere potmeter volgens mij niks uit want dan staat hij op 0 ohm.
Je kunt denk ik beter het inschakelcircuit overbruggen zodat hij permanent aan is en dan de 220 volt in- en uitschakelen.
Origineel hebben deze luidsprekers niet echt een stand-by omdat alleen de luidsprekers zelf in de stand-by stand afgeschakeld worden. De voeding en de eindtrappen staan continue aan. Ik heb het nooit gemeten maar hij zal toch wel een aantal watjes verbruiken.

Groeten Martijn

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Ga in elk geval niet de schakeling bij je relais zelf overbruggen : het relais dient ook ter beveiliging.

Ik moet het nog even opzoeken, maar de schoonste weg lijkt me een weerstandje van een paar K's van 12 volt naar de elco die het ingangssingaal "spaart" . Dat is in de 544 de bekende 330 uf elco.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 Fred
(@fred)
Estimable Member
Topic starter  

Martijn,
Ik stuur'm momenteel aan met de normale luidsprekeruitgangen. Tevens schakel ik ze manueel op 220 want inderdaad, op stand-by pimpelen ze ook lekker door. πŸ™‚ Het inschakelcircuit overbruggen lijkt me de kortste klap, of Herman moet nog wat aan te vullen hebben op z'n eerdere bericht.

Thnx!
Fred

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: