Meldingen
Alles wissen

Automatiek deck N5581

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
563 Bekeken
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Beste mensen,

Zo af en toe wil je eens wat nieuws, en bij het doorspitten van de 1981 folder viel mijn oog op de (weinig geziene, weinig besproken) x09 set, het mega compacte setje van slechts 26 cm breed. Ik vond het een zeer aardig setje, en besloot dat ik dat graag wilde hebben, mocht ik het ooit tegenkomen.
Enige tijd later zag ik het deckje van de serie (5581) op marktplaats staan, aangeboden door een verkoper uit mijn eigen woonplaats. Toen na enig gemail bleek dat hij ook het eindtrapje (309) nog had, ben ik er direct heen gegaan en heb het setje voor 30 Euro gekocht. De preamp en tuner had hij helaas niet meer, maar die hoop ik ook nog te vinden.

Nu heb ik de beide twee apparaatjes, die zeker drie kilo per stuk wegen, lekker schoongemaakt en ze zien er werkelijk betoverend uit met hun fluorescent tube displays. Echter, ik heb een vraag aan de mensen die het N5581 deckje kennen:
Dit deckje heeft geen conventioneel deurtje/klepje, alleen een metalen schuifje dat vóór de cassette of vóór de toetsjes kan worden gescharnierd.

Hoe stelde Philips zich dit voor??? Moet je iedere keer gaan liggen pielen om dat ding heen en weer te schuiven bij het inleggen van een cassette? Wat een werkje.... Of moet hij misschien vanzelf heen en weer bewegen (motortje?) of zou hij middels een of ander veertje moeten terugklappen???

Iemand antwoord??? Tevens zoek ik nog de preamp 209 en tuner 109, dus als iemand wat weet.....

Groeten!

[%sig%]

Citeren
 Lore
(@lore)
Active Member

Hoi Thomas...

Wij hebben dit apparaat thuis op proef gehad in de tijd dat m'n vader nog bij Philips CQD (Central Quality Department) werkte.
Ik vermoed dat het de bedoeling was om deze set samen met de CD100 uit te brengen, maar dat de CD100 iets te lang op zich liet wachten...Wij hadden ze in ieder geval samen op test.

Dat klepje kan ik me grappig genoeg nog heel goed herinneren, ook al was ik toen 9 ofzo... Inderdaad een raar ding, je kunt/moet het ervoor schuiven maar voor zover ik me kan herinneren had het verder geen functie.

Ik vond het in ieder geval een best wel gave set, en zou er nu ook nog best wel eentje willen hebben...

Greetz!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

fotooooo !!!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 Lore
(@lore)
Active Member

Knippen+plakken in het forum 😉

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

Lore,

Yup, deze set ben ik nu aan het samenstellen... de CD100 staat bij mijn tante in de kelder (SCHANDE!) en is inderdaad schitterend bij deze set. Binnenkort eens even op " bezoek". 😀
Het klepje voor het bandje is dus inderdaad vrij zinloos en licht onhandig, maarja....tis wel een mooi deck en het klinkt prima!
Tuner en preamp heb ik waarschijnlijk ook al gespot, binnenkort even bevestigen en afhalen. Dan de CD100 er bovenop en als het goed bevalt komt mijn F-serie met CD-200 dan te koop....

Trouwens, detail mbt de foto´s er mist ongeveer 1 centimeter tussen de twee naast elkaar liggende afbeeldingen. Voor de rest zou het wel eens ware grootte kunnen zijn. Dat spul is echt mini! Maar wel stoer...

Groeten en dank voor de reactie...

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 Lore
(@lore)
Active Member

Ermmm,

De foto's komen rechtstreeks van de Retro afdeling, en door een grappige eigenschap van het forum (2x [img.../img)) komen ze netjes naast elkaar geplakt te staan!

Greetz
Patrick (ff voor de duidelijkheid, Lore is slechts een handle 🙂 )

ps. ik ben die persoon die jou heeft herkend op de snuffelmarkt in het MECC ergens begin dit jaar 😉

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: