Hallo,
Afgelopen koninginnedag één (ja, slechts 1) 544/50R gekocht voor 4 euro. Meenemen natuurlijk, maar het blijft een gok, dus geluid heb ik nog niet. De LED brand, en als ik met een schroevendraaier contact maak bij de relaisklemmetjes hoor ik een droge plop van de basspeaker. De binnenkant van de speaker ziet er goed uit, kan geen doorgebrande onderdelen vinden. Voeding werkt, versterker werkt, de drie zekeringen zijn in orde, maar het realais reageert niet op het ingangssignaal (signaal zowel vanuit voorverterker als computer geprobeerd). Wat zou ik nog kunnen doen alvorens richting een servicepunt te rijden? Ik ben niet instaat om het één en ander door te meten.
Tevens zoek ik natuurlijk een tweede 544/50R. Wie heeft ook een eenzaam exemplaar?
Groeten, Martijn
Beste Martijn,
Gefeliciteerd met je aankoop!
Vaak (dus niet altijd) is de FET op de ingangsprint kapot, Dat is het kleine zwarte onderdeeltje met het opschrift BF245. Deze vind je terug op de printplaat waar ook de DIN contacten op zitten gesoldeerd. Probeer die eens te vervangen.
Mocht je aanstaande zaterdag nog niets te doen hebben, neem hem gerust eens mee op de Meeting!
Grt