Meldingen
Alles wissen

defecte tweeter MFB 567

8 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
465 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

Helaas merkte ik het gisteren: een defecte tweeter in een van mijn 567-MFB-boxen. De vorige eigenaar heeft al eens bij de andere box de tweeter laten vernieuwen maar nu is deze aan de beurt en zijn we enkele jaren verder....Een vriend heeft de tweeter doorgemeten en constateerde een onderbreking dus ik denk: echt kapot! Ik heb de box bij een goede electronicazaak ter reparatie aangeboden maar ik vraag me af: zijn deze tweeters nog nieuw te krijgen en wat zijn anders de alternatieven? Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen?

Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Hoi Guido,

De tweeter van de 567 is dezelfde als in de 544 als ik me niet vergis, en daar heb ik er sowieso nog wel een paar van liggen, waarvan je er best een kunt hebben.
Verder kan ik eens proberen via mijn werk of één van onze leveranciers hem nog nieuw kan leveren (Zo weet ik dat de mid unit voor de 544 en 567, de AD0210, nog nieuw te krijgen is, maar verschrikkelijk duur voor 'n bedrag tussen de 100 en 200 Euro...)
Laat me in dat geval even weten of jij inderdaad de tweeter AD0160/SQ8 in je 567 hebt zitten.

Groet!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Thomas, vanwege mijn werk vandaag reageer ik nu pas maar ik heb de tweeter van de andere 567 vergeleken met een die ik in mijn pas aangeschafte set 544 heb zitten en volgens mij zijn ze exact hetzelfde! Dus laat maar even weten wat de bedoeling is? Alvast bedankt voor de hulp!

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Hoi Guido,

Nou, als je toch een setje 544 hebt staan, kun je best een tweeter daarvan "lenen"! Als je tenminste die 567 liever aan de gang hebt dan de 544.... Breng er anders eentje naar de zaak in Berg, kunnen ze hem voor je overzetten.

Succes!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Bedankt voor alle moeite! Persoonlijk heb ik het liefst alle boxen funktionerend dus we moeten maar even geduld hebben!

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Zal mijn vader zsm aan zjn slip trekken πŸ˜‰ Ga hem trouwens binnenkort als het goed is toch een 544 module en 532 woofer brengen, is de goede man ook weer blij πŸ™‚

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Ja, dom van mij natuurlijk, maar ik zit nog niet zolang in het MFB-wereldje, anders had ik geweten dat niet de tweeter, maar de mid-unit defect was geraakt. Vanaf deze plaats Freddy en ook Thomas hartelijke dank voor alle hulp, zodat ik binnenkort weer 100% kan genieten van mijn 567's!

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Life is all about priorities, right?

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: