Meldingen
Alles wissen

FB825

9 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
547 Bekeken
(@piet-hein)
New Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hallo ik ben Pieter Heine,

Ik heb twee joekels van Philips speakers gekregen. Type FB825.
Nu is het probleem dat er een blikseminslag de 4 lagetoon conussen heeft verwoest. Weet iemand waar ik de specificaties vandaan kan halen, eventueel 4 nieuwe kan halen of een vervangend product weet in te zetten.

Met vriendelijke groet,

Pieter Heine

[%sig%]

Citeren
(@happypuppy)
Famed Member

Pieter,

Elke losse Philips luidspreker heeft op de achterkant van de magneet een AD... code staan. Hiervoor moet je de luidsprekers wel uit de kast schroeven. Als je dit AD.... nummer weet, is het vaak al een stuk gemakkelijker zoeken.
Verder wil ik niet weten wat er met je versterker gebeurd is, als alle vier die joekels eruit liggen...... πŸ™

Succes!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member

Een blikseminslag die alleen de lagetonen conussen verwoest heeft?
De middentoner en tweeters zijn nog intact? De FB825 heeft de beroemde bandtweeter, is die nog intact?

Zijn de rubbers van de woofers niet gewoon verteerd, zoals met zoveel schuimrubber conusophangingen van luidsprekers gebeurd na een jaar of 10? Ook de Philips 48x serie is hierom berucht.

Anyway, ik vind het wat onwaarschijnlijk dat een blikseminslag de woofers molt en niet de andere speakers.

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

Volgens mij gaat dat bij een luidspreker uit de FB-serie niet zo gemakkelijk, een woofer eruithalen, laat staan een blik IN de kast werpen. Ik heb dan zelf een set FB850, maar tot op heden geen mogelijkheid ontdekt om de kast "open" te krijgen. Wat ik trouwens ook niet weet is of die "afdicht"-ringen rondom de ophanging wel te verwijderen zijn. En stel dat het gaat, hoe je dit dan doet zonder ze te beschadigen.

En dan het vervangen van de woofers, mocht je ze er op een nette manier uitgehaald hebben gekregen. Eenzelfde soort vinden op internet lijkt me vrij moeilijk, Philips kennende zullen ze die woofers ook wel niet meer hebben en stel dat je ze mocht vinden, dan heb je weer van die "foam-dingen" erin. Dus veel succes, ik hoop dat het je lukt!!!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Mijn vader heeft (geloof ik) de FB815 in zijn werkkamer staan. Een gesloten drieweg zuiltje, waarvan ook de randen netjes zijn afgewerkt met rubber sierranden. We hebben hiervan ook al eens een woofer vervangen doordat een versterker de geest gaf met aangesloten speakers. Ik was toen nog maar een klein Thomasje dus weet niet wat erin is gegaan als vervanger, maar de rubber rand pulk je zo los met een schroevendraaier, waarna je de speaker eruit kunt schroeven. Ik zal eens kijken wat er in de FB815 zit, en wellicht kan iemand info vinden over de FB825?

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ralphies)
Honorable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

In de FB815 zit als het goed is de AD80626/W8 woofer

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Ook hier geldt : neem een kijkje in de webwinkel.
Als je bij "artikel bij apparaat zoeken" maar niet vergeet er 70 voor te zetten ...

Dus tik een in : 70fb8 en philips πŸ˜›
Je komt een enorme berg partnummers tegen zo πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

Geen treffers.Wijzig uw zoekbegrip a.u.b. πŸ˜› goeie tip Herman πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Wel juist intikken, eerst type dan merk.
Zie hier twee schermen: Let op het rode geselecteerde in het 1e scherm.
Het tweede scherm geeft veel types van de fb serie. Veel daarvan komen overeen uiteraard.

BeantwoordenCiteren
Deel: