Meldingen
Alles wissen

Graag een tip voor het afregelen van 544's

7 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
573 Bekeken
(@andre)
Lid Moderator
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Gisterenavond hebben Herman en ik mn F3610 preamp hersteld wegens verschillen in laag op links en rechts. (Bleek gelukkig de bass potmeter te zijn, wat maakt een scoop toch veel goed)

Meteen een vergelijk gemaakt tussen de 532 en 544 en ik moet zeggen dat de 532 toch echt beter klinkt dan mn 544's. Zowel in laag als midden/hoog, het leek wel of de 544 een stuk mist ofzo. Ik heb geen vergelijkings materiaal en ook niet de kennis om de 544 eens echt goed af te regelen, dus als iemand wat tips heeft hoe het dus echt zou moeten hou ik me aanbevolen. Ik zie graag jullie reactie tegemoet !

André

=====================================================

[%sig%]

Citeren
 CC
(@_cc_)
Trusted Member

Hmmm, een afregel en soldeer bijeenkomst. Geen beurs dus maar een besloten groep van bezitters die ergens centraal afspreekt en dan lekker een dagje aan het solderen, doorfluiten, uitruisen en scoperen gaat.

Is geen slecht idee, behoeft ook geen zaaltje dus de vraag is wie o wie heeft er ruimte voor een man of 5,6, wat krukken en 2 a 3 tafeltjes ?

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Chris,

Zouden we de werkplaats van Philips in Eindhoven niet voor een middagje kunnen confisceren? Hebben we A een mooie centrale plaats, B veel ruimte en C alle materialen bij de hand πŸ˜‰

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 CC
(@_cc_)
Trusted Member

Ik zit er over te denken om een mfb reparatie en afregel service te starten als een tweede poot onder mijn bedrijfje. Mensen kunnen dan tegen betaling van pakweg 35 euro per uur hun MFB'tjes laten repareren & afstellen. Geen verkoop dus maar puur service, wat vinden jullie hiervan ?

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Chris,

Ik vind dit best een strak plan! Ik ben op het ogenblik aan het zoeken naar een scoop + toonfiets, wil zelf ook veel meer gaan hobby-en op dit gebied. Sowieso mijn eigen spul eens allemaal volgens de regels afstellen...
Het lijkt me best een goed idee..... Freaks voor Freaks πŸ™‚
En op die manier verleng je ook de levensduur van de bestaande MFB's....
Wil je je puur gaan richten op MFB boxen of ook andere apparatuur? In dat laatste geval, uitsluitend Philips of MFB gerelateerde apparatuur of....?

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@carmen97)
Active Member

Chris, dat is een heel goed idee!
Een vriend van me heeft sowieso al een setje 541 en 587 die gerepareerd moeten worden. En ik heb een setje 544 die er geen zin meer in hebben.
Ik denk dat er een hoop em-ef-beetjes bij mensen staan te verstoffen omdat ze stuk zijn, en toch zonde om weg te gooien.
En zo belanden ze; in de schuur, op zolder, kelder (lekker vochtig!) enz..
Voor ons liefhebbers is er niks mooiers dan dat, als er gerepareerd moet worden, dit gedaan word door een mede liefhebber met verstand van electronica.

Groet Rob.

Ps: Kan iemand mij vertellen hoe je die smileys in je bericht krijgt???

[%sig%]

Bericht bewerkt (04-03-2003 21:42)

BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member

Als je in de buurt van Arnhem woont kan ik je ook wel helpen.

Ik kan ze voor je repareren en volgens Philips standaard afstellen.
Uitruisen en een frequentie plot maken heeft volgens mijn niet zoveel zin.

1. Je hebt bij de meeste MFB's geen afstel mogelijkheden om de verhoudingen tussen lo/high of lo/mid/high aan te passen.
(En daarmee dus ook geen mogelijkheid om het verkeerd te zetten)

2. De kamer een grote invloed heeft op het resultaat.

Ik heb de afgelopen tijd diverse modellen gerepareerd.
Ik ben er in de loop van de tijd achter gekomen dat de jongens
van Piet nog niet zo gek waren.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: