Heren
bij een kennis staat een zeer mooi 544 setje van het laatste type, zonder
roll off filter en zonder aan-uit schakelaar.
Bij een box valt het geluid weg na ong. 5 minuten op een normaal luisterniveau. Als ik hem harder zet klink alles vervormd (maar zacht) en plots komt het geluid weer op als ik hem wat harder zet. je hoort geen klik, ik denk aan de beveiliging die inkomt (klinkt het dan vervormd, of moet ie afslaan?) of is een elco aan zijn einde?
pls. advise!!!
grt
Ernst
Stort het totaal in, alleen hoog-midden of laag?
[%sig%]
volgens mij stort alles in maar vooral het hoog is weg.
ernst
Ernst,
Die boxjes van Frank, ja jammer is dat hΓΒ¨... Wellicht voedings elko's naar de kl*te?
[%sig%]
Ik denk eerder aan een koppel of ontkoppel elco. Of een slecht contact, of een half defecte transistor, of...
Joop
.. aanbieden dan maar bij een servicepunt??
ernst
Ik had hetzelfde, ik heb het opgelost door de links/rechts schakelaar op de achterkant om te zetten en de tulpstekker van het verloopje op het andere kanaal te zetten.
.. zou dat echt uitmaken, maw is de voorversterker gescheiden in links en rechts??
Ernst
Ernst,
Nee, dat zal het niet zijn. Maar wat Chriz hier beschrijft is typisch een geval van slecht contact. Het is mogelijk dat de pinnetjes in de DIN contactbus achter op de box een beetje uitgebogen zijn, je buigt deze met een klein horlogeschroevendraaiertje weer netjes terug naar het midden, zodat ze weer fatsoenlijk "pakken" bij een DIN steker. Ook kun je de OUT bus gebruiken in plaats van de (altijd gebruikte en veel versleten) IN bus, aangezien ze toch parallel geschakeld staan. Schakelaar L/R schoonmaken helpt ook.....
Maar ik ben bang dat het probleem in de box die jij aan het repareren bent iets dieper zit....
Eniwee succes ermee!
[%sig%]
Even kijken of de emitter weerstanden van de eindtransistoren nog goed in de print gesoldeert zitten, dit geeft ook genoemde klacht.
Groet Marcel
[%sig%]
..Ik denk dat ik eruit ben... als hij alleen staat te spelen klinkt ie perfect...
op een andere kabel... dus wij verdenken de kabel of de pre-amp!
Een ander setje mfb-s aangesloten .. en ja hoor... hetzelfde..
de kabel of pre amp dus.
Bedankt voor het meedenken
Ernst
Ernst,
Wat was het nou?
[%sig%]
... kabel dus!!!
Ernst
Een ongeluk zit in een klein... breukje π
[%sig%]