Beste freaks,
Zoals gezegd in het General Forum, probleem(pje) met mijn 532's
Bij aankoop wist ik al dat ze beide kapot waren, alleen niet wat de klacht was.
Een speaker gaf alleen hoog en mid, geen laag en geen reactie op een van de contacten van het terugkoppelsysteem. Gelukkig, zoals ik al eens eerder op het forum heb vermeld, heb ik een pappa met goude klauwen en heeft inmiddels deze weer volledig op de baan... Perfect geluid voor zo'n ouwe knar!
De tweede geeft alleen laag, terugkoppeling van het laag reageert ook, maar heel erg weinig hoog en mid. Eigenlijk vrijwel geen, en hetgeen wat we horen kraakt... We hebben de torren (ts 122 en 126) al vervangen voor dsx-en... geen resultaat... Hebben jullie misschien een idee... Volgens mij heeft hij ook alle andere transistors nagekeken en sommige vervangen, maar geen resultaat...
Ik zal hem zelf er toe (hopen) te bewegen dat hij zich ook aanmeldt op de site, want het is zeker een freak op het gebied van audio. Hij heeft vroeger ook veel van die dingen gerepareerd, en aangezien ik geen ruk verstand heb van de binnenkant van een MFB, kan hij jullie ook misschien helpen met het oplossen van andere problemen... Ik niet... Ik ben van de case-modding π π
Ik wacht jullie suggesties af (pa ook ;))
Tnx. Peter
[%sig%]
Bericht bewerkt (30-06-2003 17:11)
Peter,
Als eerste, je schreef:
>... Perfect geluid voor zo'n ouwe knar!
Ik hoop dat dit over de box gaat en niet over je vader? Anders mag je wellicht in het vervolg je MFBΓΒ΄s zelf repareren π
Verder ben ik wel nieuwsgierig wat het probleem met die 532 zonder bas was, zou je vader ons dat misschien willen mededelen? Ik vermoed dat de zekering van de laag eindtrap eruit lag ofzo.... Wil nog wel eens gebeuren....
Verder voor die box met het midgooh probleem, wellicht zijn er enkele soldeerverbindingen op de print niet meer helemaal lekker, of zijn er wat componentjes van het filter aan vervanging toe. Vooral elkootjes (daar zijn ze weer) willen na verloop van tijd nogal eens de geest geven....
Succes en we horen graag van je!
Groeten,
[%sig%]
Thomas en mede Freaks,
Gelukkig hebben we ze allebei weer aan de praat. Het probleem van degene met weinig laag waren de torren, twee nieuwe gekocht en ze werkten weer. Het probleem bij de andere set (geen hoog+mid) lag toch aan de nieuw gekochte torren... Ik had een set bd's gehaald: geen verbetering, alles nagemeten en steeds konden we de ruststroom niet instellen... Na lang zoeken en kl*ten heb ik maar de originele torren gekocht die erin hoorde: de tip's... En werken... Maar het blijkt geen "officieel" paar te zijn, de ene komt uit de pl4 serie, de andere uit de pl6... De laatst genoemde klinkt echt hΓΒ©ΓΒ©l anders qua hoog en mid... Nu maar volgens de servicemanual alle modificatie's aanpassen! Maar ze doen het weer!!
Grtz. Peter
Peter,
PL4 en PL6? Dit zegt mij niets... 22rh532/ .....?
Wellicht verschillende tweeter of midranger?
Eniwee erg fijn dat ze alletwee weer zingen!
[%sig%]
Thomas,
Zal het voor je chechen... Pl4 is de eerste serie. pl6 de laatste... Ik zal de typenummers nog ff voor je checken... π
Grtz. Peter