Meldingen
Alles wissen

lampjes 532 vervangen

6 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
494 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

Hallo allemaal,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste de lampjes kan verwisselen bij mijn 532 LS. Ik heb geprobeerd het front eraf te trekken maar ik heb het idee dat dit niet de manier is. Gaarne wat adviezen in deze en vast bedankt.
Afzender:
Iemand die steeds enthousiaster wordt over zijn oude boxen die al tientallen jaren als oud vuil op zolder stonden.

Groet van Rob Kuijper

Citeren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Rob.

Ik ken het probleem met de 532 frontjes. Ik zelf pak altijd een grote platte schroevendraaier, en steek die voorzichtig tussen het front en de kast.(desnoods met een doek ertussen voor eventuele beschadiging)
Let er wel op dat je het hele front eraf wipt in een keer, als je het langzaam doet komen de bevestigingspunten er ook mee af.

Daarna kun je gemakkelijk het lampje vervangen !

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Dank voor je advies Martijn,

Inmiddels zelf weer wat verder geexpirimenteerd en met succes. De methode die ik heb gehanteerd is; een puntje van circa 7mm ombuigen van een breinaald (of electradraad). De box van achteren openen. Rechtsboven zit een rond gat met daarin aan het eind het lampje. Als je het omgebogen haakje door het cilindertje achter het lampje manouvreerd, kun je het er heel gemakkelijk uittrekken. Terugplaatsen in omgekeerde volgorde mbv dezelfde breinaald. Dit gaat uitstekend.

Mvrgr. Rob Kuijper

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Rob en Martijn,

Zo zien we maar weer: Vele wegen leiden naar Rome!

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

En..............vele wegen leiden naar MFB-freaks. (haha)

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Martijn,

Dat is een mooie, en nog waar ook!

(Y)

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: