Ik heb gemeten tussen het genoemde punt en dezelfde aarde die men ook gebruikt voor de voorgeschreven meting aan transistoren....
[%sig%]
Ik ben momenteel bezig met het opknappen van een zestal 532/z10's.
Bij het onderhanden exemplaar werkt de versterker van het mid-hoog niet correct, dat wil zeggen, hij versterkt het aangeboden signaal onvoldoende.
DC metingen leverden ook dezelfde hogere spanningen op rond TS439.
Dit heeft te m.i. te maken met het feit dat er in het verleden een BC158a is toegepast geweest. In mijn exemplaar huist hier een BC558. Wellicht heeft men een andere instelling noodzakelijk gevonden. De gemeten (te hoge) spanningen komen echter wel exact overeen met zoals ze in de 544 horen te zijn!
Het blijkt dus een late wijziging te zijn geweest.
Dit alles doet echter niets af aan het feit dat mijn eindtrapje nog niet correct werkt; ik laat me niet kisten door zo'n simpel ontwerp dus ook dat gaat goedkomen!
Aansluitend op het vorige bericht, midhoog werkt weer! Terugkoppelelcootje C534 naar de vaantjes. Clapton's gitaar klinkt bijna weer als vanouds. Nu alleen nog een nieuwe tweeter.
Hans, Nu nog kijken of Eelco Gelling's gitaar er ook zo lekker op klinkt.
( vast wel mooier )
Eelco Gelling was jarenlang de gitarist van Cuby and the Blizzards (voor het geval dat mensen dat niet wisten)
Heb nog wel iets liggen van Cuby, geloof ik.
Featering Herman Brood; beetje rommelige opname voor zover ik het me kan herinneren!
Hans,
Is het toevallig een originele LP die nog in draaibare staat is ?
Als dat zo is kunnen we wel iets regelen denk ik.
Ik ben namelijk een zeer groot fan van CUBY +BLIZZARDS.
Morgen is het hier in Doetinchem LP, DVD, CD- BEURS.
ben uiteraard van de partij.
Hans, laat het me even weten A.U.B
Ik zal voor je kijken. Hij zit tussen mijn plusminus 2000 elpees die (nog steeds) niet gerubriceert zijn, maar ik zal vanavond eens kijken!
Mooi Hans, Bedankt.
Ik heb hem gevonden!
Ik kan uit de hoes niet opmaken of het nu gaat om Herman Brood featuring Cuby of andersom. Het is volgens het etiket een liveopname uit '79 van een naar mijn bescheiden mening onbekend maatschappijtje.
De plaat vertoont wat oppervlakkige kras of zeg maar "schuifsporen'" welke volgens mijn ervaring vaak niet hoorbaar zijn.
Ik had echter gisteren niet de mogelijkheid om hem te beluisteren vanwege het ontbreken van.....................................................................luidsprekers!
Als je denkt dat het wat voor je is, mag je hem gratis hebben. Het mooiste zou dan zijn dat je hem komt halen als je eens in de buurt van Eindhoven bent! Mail me evt maar op jvtienen@zonnet.nl.
hoe had je hem ook al weer verzonden en waneer precies?
We hebben weer eens problemen met HOTMAIL.com
hotmail? geen probleem hier hoor...
[%sig%]
Andre,
Hier niet, maar bij os thuis, was de computer zoooo langzaam gisteravond, dat ie de hotmail pagina niet kon vinden. ( erg lastig )
De zon was blijkbaar bijna ondergegaan....
[%sig%]
Zoiets, denk ik
Hans, ik heb nog geen LP ontvangen. Iets mis gegaan bij de post???