Na ruim 20 jaar met veel plezier naar mijn MFB boxen (22AH587) te hebben geluisterd, heeft er een van de twee een mankement. Het geluid komt er alleen nog maar heel zacht uit, en ook nog met ruis. Ik heb al links / rechts aansluiting verwisseld e.d. om storing van de stuurversterker uit te sluiten. Het zit 'm in één box. Helaas ben ik geen elektronica techneut, dus openschroeven heeft voor mij niet zo veel zin.
Ik vind het geluid van deze boxen nog steeds te mooi om zomaar iets nieuws te kopen. Wie weet raad?
Hans Broeksteeg
Hans,
Waar woon je ergens, wellicht woont er een behulpzame MFBfreak bij je in de duurt die eens wil komen kijken...
Groeten!
[%sig%]
Hoi Hans.
Ik woon zelf in zoetermeer en bezit zelf 4*587 boxen.
Ik heb ze in de tijd zelf gereviceerd.
Misschien kan ik jouw van dienst zijn om een van je boxen na te kijken.
Ben in bezit van de meeste philips torren voor de versterker.
Laat het me weten of je zoetermeer te ver vind.
Scope e.d. aanwezig.
Ik bezit ook de manuals van de 587.
Als het mee zit kan ik de box gelijk repareren terwijl je wacht.
Zijn geen kosten aan verbonden!!!
Wim Schilperoort
Hoi Wim,
Ik maak graag gebruik van je aanbod! Ik woon wel niet echt in de buurt (arnhem), maar ik kan gemakkelijk langskomen. Ik stuur je wel een e-mailtje om een afspraak te maken.
Alvast bedankt.
Hans Broeksteeg
Hoi Thomas,
Bedankt voor je suggestie. Zie het volgende geposte bericht.
Hans Broeksteeg
Hans,
Veel succes!
[%sig%]
Hoi Hans
Ik woon in Dieren. Ik wil ook wel even kijken.
[%sig%]
Hoi Cuno,
Bedankt voor je aanbod! Op dit moment maak ik een afspraak met Wim (zie eerdere berichten). Ik houd me echter warm aanbevolen voor eventuele toekomstige euvels!
Met vriendelijke groet,
Hans Broeksteeg.
Met verbazing heb ik deze site belezen
Ik had geen benul dat er zoveel mensen waren die de MFB's van Philips net zo geweldig vinden klinken als ik.
Mijn probleem is het volgende:
Ik ben in het bezit van een set 587's.
Sinds een aantal maanden schakelt 1 speaker niet meer aan. Als ik de stroom er met de stekker afhaal, en deze weer in het stopcontact steek, schakelt hij aan, en functioneerd perfect. Deze handeling is niet zo best voor mijn speaker, dus dit doe ik maar niet meer. Is hij eenmaal uitgeschakeld, dan doet hij het dus wederom niet.
Deze speakers heb ik van mijn vader geerft, en ik ben er zeer aan gehecht, en niet alleen vanwege het geweldige geluid.
Ik ben er mee naar Correct geweest, maar die zeggen dat er geeneens meer onderdelen voor te krijgen zijn, laat staan dat ze hem aannemen voor reparatie.
Ik las dat Hans Broeksteeg vlak bij mij woont (ik zit in berkel & Rodenrijs),
en het zou veel voor mij betekenen als hij er een keer voor mij naar zou willen kijken.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank,
Alex
Sorry, ik heb mij vergist. Het was Wim die vlakbij woont.
Mijn excuses.
Alex
Klopt! Ik kan er wel een keer naar kijken, maar dat is dan ook alles! Helaas heb ik er zelf weinig verstand van.
Mijn boxen zijn inmiddels, dankzij de expertise van Wim, gerepareerd! Hoera!
Het zat 'm in de luchtdichtheid. De pakking aan de achterzijde was echt helemaal op, verkruimeld door de tand des tijds.
Ik heb nu Knauf dichtingsband (zelfklevend, 30x3mm) gebruikt om de zaak weer af te dichten en dat werkt uitstekend. Het wordt in de bouw gebruikt bij profielaansluitingen van lichte scheidingswanden aan andere wanden, vloeren en plafonds om een betere geluidsisolatie (hoe toevallig) te krijgen. Het zelfde materiaal wordt ook wel gebruikt als isolator / egalisator onder houten (planken) vloeren. Ik had dat spul toevallig nog liggen en volgens mij is dat in iedere bouwmarkt te koop. De 30mm is weliswaar iets te breed, maar daar kun je gemakkelijk iets van afknippen.
Hans
[%sig%]
Bericht bewerkt (10-09-2003 14:18)
Langs deze weg wil ik Wim nogmaals bedanken voor zijn hulp met mijn boxen. Na onderzoek bleek dat mijn boxen nooit helemaal 100 procent waren, en dankzij de expertise van Wim ben ik een zeer gelukkig mens. Ze klinken zoals ze nog nooit hebben geklonken !!!
Het is fijn te weten dat er mensen zijn die hun passie en kennis willen delen met andere mensen.
Wim, nogmaals waanzinnig bedankt !!!!
Alex