Hallo freaks,
Even een vraagje, niet zozeer van electrotechnische aard maar meer in de richting van zwaartekracht / electromagnetisme...
Na herindeling van mijn bureau staat een MFB (544) bovenop mijn FT561 die bovenop mijn FA561 staat. De 561 serie zit in een stevige metalen behuizing, maar toch vroeg ik mij af of deze box qua gewicht er wel op kan, en of de magnetische uitstraling niet schadelijk is voor de amp en tuner (lijkt me niet, maar zoveel weet ik er niet van vandaar deze vraag)
Alvast bedankt,
Martijn vE
[%sig%]
Nee hoor, kan geen kwaad. Alleen is het accoustisch niet aan te raden om de boxen op verschillende hoogtes te zetten.
Jan
Daar ging het me eigenlijk om, links staat wat hoger dan rechts en nu dacht ik dan zet ik mijn tuner en versterker onder de rechter speaker, het stereoveld was eerst wat naar rechts gekanteld. Bedankt voor de reactie!
[%sig%]
Beste Martijn v E
Het mooiste effect is te behalen door de MFB's op zelfgemaakte MDF standaards te plaatsen zodat de boxen op oorhoogte komen, en aan de onderplaat ( 30x30 cm ) van de stand's spike's te plaatsen.
Als je dan een beetje 4-kantige woonkamer heb kun je de 2 objecten mooi
iets uit de hoek plaatsen, en krijg je echt een zeeer mooi geluidsbeeld, super strak, toch diep en ook helder.
Vergeet echter niet onder de spike's een natuurstenen plaat te plaatsen
( graniet of marmer b.v.)
Ik heb dit zelf op een zolder, en ben daar al tevreden over,al is de ruimte
veel te klein
Groet: Martijn'79
Bedankt voor de tip, met MDF heb ik wel vaker geknutseld π
[%sig%]