Hallo mensen,
Ik heb een twee-tal 22AH567/80R luidsprekers waarvan bij beide de midden tonen het niet doen (het bovenste speakertje). De lage en hoge tonen lijken wel prima te werken. Het lijkt mij dat ik te maken heb met "opgeblazen" speakers?
Om erachter te komen waar het probleem zit, zit ik eraan te denken een versterker van een goed werkende 22RH544/00R aan te sluiten op de speakers van zo'n kapotte 22AH567/80R. Dit om vast te stellen of het probleem in de elektronica of in de speaker zit.
Is dit een verstandige zet? Zijn hier "gevaren" aan verbonden?
Mochten beide middentoon speakers kapot zijn, wie heeft er dan voor mij nog ergens twee liggen? Of kan ik beter andere speakertjes nieuw aanschaffen? Zo ja, welke raden jullie dan aan?
@franswilco wrote:
Hallo mensen,
Ik heb een twee-tal 22AH567/80R luidsprekers waarvan bij beide de midden tonen het niet doen (het bovenste speakertje). De lage en hoge tonen lijken wel prima te werken. Het lijkt mij dat ik te maken heb met "opgeblazen" speakers?
Om erachter te komen waar het probleem zit, zit ik eraan te denken een versterker van een goed werkende 22RH544/00R aan te sluiten op de speakers van zo'n kapotte 22AH567/80R. Dit om vast te stellen of het probleem in de elektronica of in de speaker zit.
Is dit een verstandige zet? Zijn hier "gevaren" aan verbonden?
Mochten beide middentoon speakers kapot zijn, wie heeft er dan voor mij nog ergens twee liggen? Of kan ik beter andere speakertjes nieuw aanschaffen? Zo ja, welke raden jullie dan aan?
Ik zou de middentoners eruit schroeven, lossolderen en even meten of ze nog weerstand hebben.
zeer dikke kans dat je niks meet, de kring is dan ergens onderbroken.
ik heb nu inmiddels een aantal kapotte middentoners weer gerepareerd, iedere keer bleek de onderbreking onder het stukje tape te zitten op de spoel.
Als jouw middentoners ook geen weerstand meer hebben,
kijk hier dan maar eens voor een fotoverslag van zo'n reparatie
http://home.hccnet.nl/van.heek/middentoners/reparatie_middentoners.ht m"> http://home.hccnet.nl/van.heek/middentoners/reparatie_middentoners.htm
succes !
Remi
Hartstikke bedankt. Dit ga ik proberen. Ik zal binnenkort laten weten of het gelukt is of niet.