een van mijn bas dricvers van de 544 loopt aan ofzo. klinkt krakend op een niet eens zo hrad volume vergeleken met de anderen luidspreker.
ik moet er wel bij vermelden dat ik per ongeluk mijn standby klopje heb aangehad de afgelopen week en dat hij soms een uurtje of wat heeft staan klikken. het geluid is nog wel net zo hard als de ander alleen zit er een soort aanloop geluid in. als ik de woofer zachtjes indruk als hij uit staat loopt hij overigens niet aan, voel en hooor geen geschuur.
hoop dat iemand iets weet , anders word het een nieuwe woofer mischien ?
alvast bedankt!
Als de speaker niet aanloopt kun je er denk ik wel vanuit gaan dat
het probleem in de versterker zit en niet in de speaker zelf...
Misschien is het het relais?
Dat is mischien ook een optie, maar het lijkt me dat hij dan geheel niet aangaat of juist wel, ik heb hem nu niet meer op automatic staan, dus neem aan rellais bypass ? ik denk dat ik even de versterkers uitwissel om te kijken of het zeker weten in de versterker zit, heb namelijk al mijn stof kapje eraf gehaald van de driver, wat bij naders inzien erg jammer is als het de versterker blijkt te zijn :). ik zie iniedergeval niks raars in de luidspreker.
ok , bijna opgelost, het was harde lijm achter die aan het rondvliegen was achter de opnemer. vrij simpel maar alleen krijg ik de opnemer met geen mogelijkheid terug in zijn rubbertjes + dat het onderste draadje stuk is π iemand enig idee waar het onderste draadje van de opnemer heen gaat ?