Vanavond opgehaald een goede set 567 met wat mankementen voor 100 euro .
ze werken kwa geluid goed ,de kast is minder mooi .
gelukkig zijn het frontje en de stofkappen in zeer goede staat.
daarom heb ik wat vragen ,
vraag 1 - wie kan mij globaal vertellen in verhaal hoe ik alle elektro,speakers, en plastic front kan verwijderen uit de kast ,zodat ik de kast rustig kan bewerken,schuren , plamuren en opnieuw beitsen in zwart ,hij is nogal beschadigt en er zitten wat schroefgaten in van plafond bevestiging.
dit word mijn eerste project kwa een mfb box restauratie.
vraag 2 - van 1 box werkt de automatische standby functie niet meer ,ik zag wel dat er een knop zit om dat ook aan/uit te zetten ,kan het daar aan liggen (vuil) of ligt het binnenin ?.
voor alle hulp en tips alvast hartelijk bedankt ! ,
Roland Remie
Roland,
Gefeliciteerd met je aanwinst! De 567 is een mooi boxje. Van mijn set is er echter ook één met een automatic-probleem. Zou het een 567 kwaal zijn? Who knows...
Wat je kunt doen, is de versterker zondermeer uti de box halen, dit is maar één stekker. Vervolgens de luidsprekers van hun draadjes los solderen of afknippen, dan zie je later weer precies wat wáár gezeten heeft. Laat de connector in de box zelf zitten, daar deze luchtdicht afgekit is! Ik raad je aan om ook het plastic balkje aan de bovenkant eraf te schroeven, en als je verder wilt gaan kun je eventueel zelfs het hele front verwijderen. Je houdt dan écht alleen puur de kast zelf over. Het front zit geschroefd op de plaatsen waar je gaten in het front ziet, deze zijn opgevuld met lijm.
Succes!
[%sig%]
Thomas,
Bedankt alvast !.
nou weet ik al weer wat meer en waar ik naar moet kijken ,het zijn wel kolossen van speakers zeg ,en ik dacht dat de 587 al groot was !.
Roland .
Roland,
Dan heb je zeker nog geen 545 in je handen gehad?
Ghehe....
[%sig%]
Thomas,
Het is inderdaad een 544/567 kwaaltje, mijn set 567 heeft het ook.
(1 box ervan)
Martijn,
Bij mij hetzelfde verhaal. Zal ik hem meenemen naar je? Ruilen we, hebben we in elk geval beide een gelijke set 😀
[%sig%]
Haha, die Thomas weer in de bocht.
Nee, laten we bijde het zaakje weer in ere herstellen.
Ik haal zondag m'n 2e set op.
Kan ik er 1 blijven beluisteren, en 1 set ter vervanging van elco's aanbieden bij mijn kennis/freak/reparateur.
By the way.........Kom je zaterdag ? (en hoelaat ? )