Hallo allemaal,
Heb gisteren een setje 567 overgenomen van iemand, maar in ééntje zit een raar probleem.
Zolang de automatische stand gebruikt wordt, niets aan het handje, maar als de spanning eraf gehaald wordt dmv de aan/uit schakelaar komt er een ijzingwekkende piep uit! Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
En weet iemand of de 567 geleverd zijn in twee verschillende uitvoeringen? Met DIN en met TULP aansluitingen?
Alvast bedankt,
Gr Stoef
yep, die piep hebben er meer last van, of last.. het is soms net een voilére als je als je alles tegelijk uitzet 😛 ik vind het wel geinig.
maar het kan best hard piepen ja, het is een klein C'tje dat een andere waarde moet krijgen of vervangen moet worden, als je gaat zoeken hier kom je 'm vast wel tegen. ik weet zo even niet meer welke 't is.
Het is een reparatie met wisselend succes, het kan wel helpen, maar ik heb ook gezien dat na 20x de spanning eraf gooien de piep er weer is maar ook niet altijd.
Er zijn er inderdaad met DIN aansluitingen en ook met tulp.
De tulp uitvoering heeft dan ook 3 zekeringhouders achterop.
Er zijn nog wel meer varianten, met en zonder stopcontact, met en zonder spanningscarousel, met de deur op de kop (trafo bovenin) die er ook leuk uitdonderd als je 'm losschroeft omdat de scharnieren ook op de kop staan 🙄
Wel eerst even nagaan of de piep uit je woofer of uit midd/hoog komt.
Ja, ook de woofer kan een piep geven 8)
Dan weet je in welke eidntrap je het zoeken moet.
Is inderdaad een heel klein C-tje nr 532 of 563.
Niet domweg eruit halen, dat kan je je eindtrap kosten !
Bedankt voor de reacties!
@ Herman: Wat bedoel je precies met "niet domweg eruit halen"?
Niet "aankomen" of niet "weglaten"?
Condensatoren 532 en 563 beide vervangen....was goed te doen zelf
Heeft helaas geen effect 🙁
is het een blijvende piep, of is het maar een paar seconden?
Volgens mij kan het dan ook zijn dat er iets trilt in de voeding (jah is mij vandaag uitgelegd, had hetzelfde probleem met een TV :P). Maakt bij mijn TV iig een erg irritante hoge piep die door je oren heen joelt.
Misschien dat je de woofer en tweeter even kunt loskoppelen om te kijken of het dan zo blijft...
@Annihilism wrote:
is het een blijvende piep, of is het maar een paar seconden?
Volgens mij kan het dan ook zijn dat er iets trilt in de voeding (jah is mij vandaag uitgelegd, had hetzelfde probleem met een TV :P). Maakt bij mijn TV iig een erg irritante hoge piep die door je oren heen joelt.
Misschien dat je de woofer en tweeter even kunt loskoppelen om te kijken of het dan zo blijft...
Is geen "hoogspanningstrafo" als je dat bedoelt 😉
Is slechts een kort piepje (zeg maar jank) bij afschakelen van de netspanning. Moet een condensator(vermoedelijk elco) zijn die leegloopt, ben er alleen nog niet achter welke...