Hallo,
Ik heb hier 2 Philips MFB 22RH544/00R boxen staan. Bij beide boxen zijn van de sensitivity potmeter op de ingangsprint de beide buitenste pootjes afgeknipt en zijn verbindingen naar de print met draadjes gemaakt. Ik heb geen idee of dit door een vorige eigenaar is gedaan of dat dit bij een bepaalde serie door Philips zelf zo is gedaan. Bij 2 DUX 544 boxen die ik ook heb is dit nl niet het geval. Kan iemand mij vertellen als dit "af fabriek" zo hoort waarom dit dan gedaan is? Vlg mij zou de potmeter nl zo op de print passen.
Bij 1 van deze boxen lijkt de betreffende potmeter voor problemen te zorgen. Soms valt het signaal van de box gedeeltelijk weg. Als ik op het knopje van deze potmeter druk dan is het signaal er weer. De soldeer verbindingen zijn in orde. De potmeter is vrijwel geheel gesloten dus schoonmaken is lastig. Is vervangen de enige optie of heeft iemand nog een ander idee? Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Paul.
Ik heb dat ook eens aangetroffen, het is wel origineel.
Het heeft als ik mij goed herinner te maken met de opdruk achterop voor de ingangsgevoeligheid. Die zou precies verkeerd om gaan als de potmeter niet gedraaid aangesloten zou zijn.
Kennelijk een gewijzigde opdruk en/of printplaat, maar beide liepen bij deze niet gelijktijdig van de band vandaar deze draadjes oplossing.
een beetje contactspray er in doen en flink heen en weer draaien kan je voorlopig weer van het probleem afhelpen
Hallo Remi,
Dank voor je snelle reactie.
Het was mij nog niet opgevallen maar zojuist eens goed gekeken en inderdaad, de draden zijn gekruist aangesloten. Ik kan me nu dus heel goed voorstellen dat jou verklaring helemaal klopt.
Ik ga eens kijken of ik het probleem met wat contactspray kan verhelpen.
Paul.
ok, succes