hoi freaks
ik heb een paar MFB van het type 9638 en een pre-amp F3238
een van de boxen is al eens gerepareerd door ik geloof Herman (doet het weer perfect)
maar sinds een tijdje heeft de andere box en de versterker kuren.
de box bromt als je em vrij hard zet en van de versterker heb ik het idee dat ie het signaal van bron niet door wil geven, want zelfs de goeie box gaf dan geen geluid.
ik heb ze hierdoor een tijdje niet gebruikt maar toen ik vandaag weer eens ging proberen werkte alles perfect op het brommen na.
ik heb nu dus de vraag of ze nou kapot zijn of dat het door de opstelling komt?
een laptop is de muziekbron die gaat naar een Philips Midi set via de
line-in. en van de line-out van de midi-set gaat er een kabel naar de
line-in van de pre-amp.
In theorie zou dit volgens mij moeten werken maar dit is niet altijd het geval.
als iemand hier antwoord op heeft zou ik het graag willen horen.
Alvast bedankt
Bart Slooten
Hoi Bart,
Welkom op het forum. Zou je de brom eens kunnen beschrijven? Is het een 50Hz brom door een losse kabel oid of lijkt het op rumble van de platenspeler?
groeten,
AndrΓ©
Hallo allemaal,
Wat een omweg dat je eerst de laptop z'n Audio-Out naar een Audio-In van een Midiset stuurt en dan via de Audio-Out v/d Midiset naar de Audio-In v/d Pre-Amp gaat.Dat veroorzaakt in mijn ogen de brom.Of dat er iets in de kabels her en der een breuk zit.Is het niet handiger om de laptop zn Audio-Out rechtstreeks op de Audio-In v/d Pre-Amp aan te sluiten??
Groetjes,
Marco en Anneke
hallo,
bedankt iig voor de snelle reactie
de brom komt iig niet van de omweg met de laptop. ik gebruik de midi-set en de MFB boxen simultaan dus vandaar de omweg. ik heb het andersom geprobeert, laptop -> pre-amp -> midi-set maar toen kwam er uit beide geen geluid dus dan maar zo. en de midi set is natuurlijk in gebruik voor cd's.
de brom klinkt als een soort van overslaan en het gebeurt als je em hard en op ongeveer 2/5 van de draaiknop bass zet. als je niet de ramen eruit wil blazen is er verder niks van te horen.
verder heb ik geen idee hoe een rumble van een plaatenspeler klinkt want dat is voor mijn tijd π ben nog maar 20
Groeten
Bart
het werkt nog steeds niet.
is het mogelijk dat iemand de box en de pre-amp kan repareren?
graag reacties
alvast bedankt
Bart Slooten
Bart, het lijkt mij dat je links rechts schakelaars een zetje nodig hebben. Die zitten achterop je box.
Verder loont het de moeite je kabels eens uit te wisselen als dat gaat.
Eventueel kun je altijd even langskomen in Krimpen met de box !
Hallo
Ik heb inmiddels het links/rechts knopje geprobeerd, jammer genoeg geen resultaat.
Wat u met de kabels uitwisselen bedoeld snap ik niet helemaal.
ik denk dat er iets met de versterker aan de hand is want je hoort wel geluid als je het volume vol opendraait maar het geluid is dan nog heel zacht.
De hele set werkt soms maar meestal niet, geen idee hoe dat kan. π
verder is de box kapot maar dat ligt aan een rotte transsistor denk ik.
Groeten
Bart
Bart,
Met kabels wisselen bedoel ik dat je de defecte box aansluit met de signaal stekker waarmee eerst je goede box zat aangesloten.
Als de box dan gek blijft doen wordt het tijd voor een uitgebreide diagnose denk ik.
Beste Herman
ik heb dit geprobeerd en zoals ik al verwachte.. geen resultaat althans er veranderde niks.
Er is iets met de versterker en in een box is er het een en ander door gerot. dat was een jaar geleden ook het geval met de andere box namelijk.
groeten
Bart