Het zal wel aan mij liggen, maar ik krijg met geen mogelijkheid het kapje van het relais (587). De naastgelegen condensator heeft wel gelekt.
Wie heeft er tips.
Ook nog een vraagje over de ingangsgevoeligheidsschakelaar. Om die in te kunnen spuiten met contactspray zal ik toch ook de achterkant open moeten maken.
Tot voor een week was ik alleen maar gewend om aan auto's te prutsen.
Groeten Twan van Houts (uit Helmond)
Twan,
Het kapje van het relais zit bij de 544 vastgelijmd met een bruinachtige lijm. Bij mij was die zo hard dat ik het kapje er zo af kon trekken. Wellicht is dit bij jou ook het geval, helpt schrapen met een schroevendraaier (voorzichtig) ?
Misschien zit er in de 587 een relais waarvan het kapje met klemmetjes of een beugeltje vast zit?
Om de condensator te vervangen hoeft het relais in principe niet weg, maar ik neem aan dat daar ook wat mee is, en dat dat de reden is waarom je hem open wilt hebben.
Voor het inspuiten van de potmeter moet je deze inderdaad vrijmaken, het makkelijkst spuit je de contactspray naar binnen door de opening in de potmeter, daar waar de aansluitpinnen naar de printplaat gaan (lang leve het lange rietje bij de contactspray!)
Succes ermee, ik zou je graag willen helpen. Heb nog een Toyota Tercel uit 1979 staan die nog wat werk nodig heeft.... zullen we ruilen???
Groeten!
[%sig%]