Goedendag allemaal,
Heb een jaartje of 10 geleden 2 mfb 541 boxen gekregen van me opa. Deze hebben vroeger gewoon gespeeld in men slaapkamer, later zijn ze verkast naar een vakantie woning. Aangezien deze op dit moment echter te koop staat en ik ze niet kwijt wil vanwege de techniek en het mooi zuivere geluid wat ze produceren heb ik ze paar weken geleden opgehaald en gisteren aan men surround set aangesloten. De buren gaat het wss minder waarderen maar tjonge wat doen ze het nog goed en fijn
De vraag waar het allemaal omdraait in beide mfb boxen zitten zoals jullie weten relais in die zodra er geluidsignaal op komt ervoor zorgen dat ze automatisch aangaan. Bij 1 van de speakers is deze echter stuk. Heb destijds contact van het relias zo verbogen dat het eigenlijk continu contact maakt en als stekker een 1 gebruikt waar een aan uit schakelaar op zit(je kon moeilijk bij de netschakelaar zelf komen). Ik wil ze dan eigenlijk ook weer herstellen naar oude glorie. De defecte dan π Kan iemand mij helpen aan alle schema's van het spul en eventueel componenten nr's? En uiteraard waar te verkrijgen?
Owja kan iemand mij ook de spec's vertellen van die dingen hoeveel watt rms/piek geven ze weer? Dat is iets wat ik in die 10 jaar nooit echt te weten ben gekomen π Wat ik wel weet dat ze na dik 30 jaar oud te zijn inmiddels het echt mega goed doen. Hulde voor de mr phillips haha
Gr Mike
hoi,
hier de heb je de gegevens
Ingebouwde eindversterker met een vermogen van 30 watt continue. Vlakke frequentie karakteristiek. Afzonderlijke luidsprekers voor lage- en hoge tonen weergave. Hoog rendement. Zeer compact: Inhoud 8 liter. Elektronische netschakelaar die de box automatisch in- en uitschakeld. Houten kast in zwart-bruin essen met frontbekleding van zwarte stof. Afm. 229 x 294 x 173 mm.
Frequentie bereik 35 - 20.000 Hz. Ingangs gevoeligheid: 1 Volt over 10 kOhm voor aansluiting op stuurversterkers, 7,5 Volt en 19 Volt over 100 Ohm voor aansluiting op laagohmige eindversterkers. Uitgangsvermogen van de versterker, 30 Watt continue, vervorming <0,1% (bij 20 Watt). Scheidingsfrequentie 1400 Hz. Luidsprekers: Lage tonen AD 7066/MFB4, 7". Hoge tonen AD 0161/T8.
en voor de weet het is Hulde voor piet gouw het zijn zijn kindjes en zijn team natuurlijk ook.
altijd leuk om te weten toch.
en de schema's staan hier op de site moet je rechts boven even op sitemap klikken en even zoeken dan vind je ze vanzelf.
groeten tim