Meldingen
Alles wissen

repareren squaker AD0210/11

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
574 Bekeken
(@jonge-mfb-er)
Active Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

ik heb een paar 544's (ook een paar 541 maar dat doet er nu niet toe) staan waarvan er 1 een kapotte squaker heeft. Ik had op deze site al gelezen dat deze te repareren zijn. Maar ik heb hier nog geen duidelijke uitleg over gevonden. Zou iemand dit duidelijke uit willen leggen of weet iemand een site of iets waar het duidelijk uitgelegd staat? Helaas heb ik nog niet echt veel technise kennis ik ben pas 14.

alvast harstikke bedankt

[%sig%]

Bericht bewerkt (05-08-2004 20:29)

Citeren
(@happypuppy)
Famed Member

Marco,

Het repareren van een middentoner is vrij eenvoudig, voor iemand die weet hoe het ding in elkaar zit. Het is altijd hetzelfde dat kapot gaat, ik heb er al zeker 30 gerepareerd. Hoe handig ben je, elektronicahobbyistisch gezien?

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member

Thomas, ken je de weg niet op je eigen website?? πŸ˜‰

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@jonge-mfb-er)
Active Member
Topic starter  

Nou niet echt handig. Ik heb de middentoner al uit elkaar en de conus met spreekspoel los maar ik heb eigenlijk vooral het juiste gereedschap niet om bijv. de uitleg van c. walters uit te voeren. Ik heb geen multimeter of iets wat daar ook maar op lijkt. En er zit een metalen rand die de spreekspoel afdekt dus kan ik hem alleen net zien zitten van boven af en zie ik het knikpunt van de ophanging en de spreekspoel (waar volgens c. walters meestal de breuk zit) helemaal niet.

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member

Tja jammer dat er geen fotoreportage van een ad210 reparatie is.

Dat gereedschap kun je langzamerhand bij elkaar sparen / sprokkelen. Op radiovlooienmarkten of op marktplaats.nl kun je voor een paar euro al aardige spullen bij elkaar krijgen. Wie weet een leuk begin van een hobby (of beroep).

Als je in (de buurt van) Eindhoven woont kun je wel even hier langskomen met die middentoner. Het is mij ook een keer gelukt om er een te repareren. EN dan maak ik er meteen wat foto's van.

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Joop,

Ik schaam me diep, begin inderdaad het overzicht van de kennis hier te verliezen, haha!

Marco,

Het enige gereedschap dat ik gebruik is:

- Een grote platte schroevendraaier voor het losdraaien van de voorkant van de squawker
- Een heel klein horlogeschroevedraaiertje om de tape rond de spoel los te peuteren en de spoeldraadjes los te wippen
- een pincet om alles netjes op zijn plaats te krijgen
- een soldeerbout om de boel netjs te solderen.

That's all! En die beschrijving vind je inderdaad hier.

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@jonge-mfb-er)
Active Member
Topic starter  

helaas helaas, eindhoven ligt meer dan 100km van mijn woonplaats Soest (utrecht) af. En Thomas over wat jij zei : horlogeschroevedraaiertje om de tape rond de spoel los te peuteren en de spoeldraadjes los te wippen, maar t probleem is ik zie geen tape. Nou denk ik doe ik nou iets verkeerd of zit er geen tape. Ik heb met mijn webcammetje een paar fotootjes gemaakt maar de kwaliteit daarvan is niet echt denderent. Thomas kan ik die naar jou mailen dat jij ze hier neer zet ???

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Marco,

Dat mag zeker, mail maar naar webmaster@mfbfreaks.nl dan kan ik eens kijken.
Ik kom regelmatig in Utrecht, omdat mijn vader daar woont. Wellicht kan ik een keer bij je langskomen zodat we eens kunnen kijken wat er te doen is...

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@jonge-mfb-er)
Active Member
Topic starter  

Thomas
Ik heb een email naar je gestuurt

BeantwoordenCiteren
Deel: