Meldingen
Alles wissen

resonerende achterplaat RH544

13 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
542 Bekeken
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden
Topic starter  

even iets wat mijn luisterplezier nogal verstoort. Rond de 160Hz begint mijn achterplaat mee te trillen. Als ik hem stevig aanduw met mijn hand is het verholpen.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen, de schroeven zitten wel allemaal netjes vast. Het gaat over het midden van de plaat.

Ow ja, het gebeurd ook bij iedere plaatsing, dus niet alleen als ie te dicht tegen de muur aan staat.

Citeren
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Misschien zitten de schroeven waarmee de inwendige printplaat tegen de achterkant aan zit gemonteerd, wel los. Gaat die meetrillen...

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

alle schroeven heb ik nagelopen. Zitten allemaal vast. Het is echt de plaat zelf die buigzaam is. Als ik hard in het midden duw, kan ik hem zien buigen.

ik denk dat ik iemand een paar kleine strips aan de binnenkant laat lassen, zodat de plaat wat steviger wordt. Het is toch gewoon metaal??

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Het kunnen losliggende draadbundels zijn...

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Christiaan,

Dit is de eerste keer dat ik dit hoor, een resonerende achterplaat. Bij andere 544's schijnt dit geen problemen te geven, dus ik zou toch een skijken of eea is op te lossen met minder ingrijpende middelen...

Grt

Thomas

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

ik heb net eens de schroefjes vastgedraait tijdens het weergeven van de sinus van 160Hz en op het volume dat de boel begint te trillen. Als ik hem op deze manier vastdraai, wordt het al wat minder. Maar zodra het volume iets harder gaat, trilt de plaat weer lekker mee.

Misschien is het kamertje hier te klein en komt het geluid toch weer via de muren tegen de plaat, kan me niet voorstellen dat philips het mooie geluid laat bederven door een te dunne achterplaat!!! Ga het zo buiten wel even proberen, het is toch lekker weer 🙂

BeantwoordenCiteren
(@crkuijer)
Active Member

Plaat is ALU. Laat zich niet lassen. Je kunt er wel iets met Bisonkit of siliconenkit oplijmen.

BeantwoordenCiteren
(@c-walters)
Reputable Member

Kijk eerst maar eens of je kast niet lek is.

Doet hij het alleen als als de deur dicht zit of ook als hij open staat?

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Is het niet de Trafo, die niet goed meer in de rubbers hangt ??

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Of loszittende bevestigingsstrippen waaraan de achterplaat ophangt...

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@galactix)
Estimable Member

Ik had ook iets soortgelijks, eenvoudig op te lossen met stukjes binnenband tussen scharnieren/bevestigingspunten en de achterplaat, als het de achterplaat is althans.

Je zei dat het verholpen is als je er op duwt, dus door het zaakje goed strak tussen rubber en schroefjes te klemmen zou die achterplaat muur vast moeten zitten.

Mijn probleem is op dit moment dat de deur in het kozijn trilt, en meer van dat soort ongein, ook maar rubber strips tussen doen. Beter dan een kameraad van me waarbij gewoon het hele kozijn in het voegwerk trilt.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Volgens mij zit martijn wel aardig in de buurt met zijn trafo.
Heb ik ook eens gehad.

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Topic starter  

Ik had het bij mijn set 532's.
Trafo nooit losgedraaid geweest, heb ik losgedraaid, en de schroefjes voorzien van ietsiepietsie vaseline, en de schroeven losjes aangedraaid.

BeantwoordenCiteren
Deel: