Meldingen
Alles wissen

ruis 567

18 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
1,019 Bekeken
(@f-thalen)
Estimable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ik ben het nog niet helemaal met de stelling eens van Rob. Volgens mij vraagt een op een eindversterker aansgesloten mfb box wel degelijk vermogen van de eindversterker. De box consumeert dit vermogen ook, koppel maar es een real watt meter tussen de uitgangen van de eindversterker en de snoer die loopt naar de mfb box.....

mvg

freddy

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

lijkt mij een duidelijk verhaal, probeer eens meerdere eindversterkers achter elkaar aan te sluiten, dat is natuurlijk vragen om problemen.....niet alleen qua bekabeling (line / luidspreker kabels) maar gezien het oversturen van een line-in van een versterker.......hoe zit dat dan bij een mfb? kan die ook overstuurd raken.......

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Ja, ook MFB's kun je makkelijk oversturen, als je de ingangsgevoeligheid niet aanpast op de versterker die ervoor zit.
Om de boxen universeel inzetbaar te maken heeft Philips er vanaf het begin een instelbare verzwakker ingezet, die van 1 to 20? volt kan regelen. De eerste MFB's (532) hadden een tweestanden (druk) schakelaar. Later is dat gewijzigd naar een drie standen (schuif) schakelaar.
Vanaf de 544 is deze regelbaar met een potmeter.
De 544 die jij hebt hebben een protectie als er teveel vermogen wordt gevraagd.
Bij de 532 (die geen beveiliging hadden) ging het nogal eens mis. De ingangsgevoeligheid was niet goed aangepast op de voorliggende versterker en bij het teveel opendraaien van de volumeregelaar sneuvelden de luidspreker(s).

Groeten,

Rob T.

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2
Deel: