Hoi,
Als mijn 567 de hele dag aanstaan blijvenze relatief cool. Mijn 544' ers daarintegen worden behoorlijk heet. Nou las ik hier op het forum dat het verstandig is je ruststroom te checken als maatregel. Ik ben niet zo technisch maar heb wel een multimeter haha! Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe te handelen?
Grtz en Bvd
Henk
Zie het Servicedokument van de 544, daarin wordt alles duidelijk uitgelegd.
Succes!
[%sig%]
Hoi Thomas,
Ik heb dat document eens bekeken van de 544 maar voor ik begin:
- is de ruststroom hetzelfde als de term: instellen gelijkstroom eindtrap?
Dan zoek ik de weerstand r762 van de 544 en maak die op punt 1 los.
Nou heb ik dat ding gevonden ( groene zonder kleurcode ) maar er staat nergens op de print punt 1. Zit punt 1 te wijzen naar de voeding of juist naar de bovenzijde van de kast. Verder zit die weerstand met 4 pootjes vast. Knippen jullie freaks die dan los of ga je van onder uit de print de boel losmaken?
Oké zover snap ik het nog. Maar dan op 75 ma resp 210 ma instellen...ik neem aan dat de multimeter de zwarte aan de koelrib mag als aarde en de torren ts432 en ts433 op welk punt meten ...dr zitten immers 2 pootjes aan.
Enne de box moet natuurlijk aanstaan met line eruit?
Tjonge jonge wat een vragen. Maar ja nooit geschoten is altijd mis.
Grtz
Henk van Kempen
Henk,
Het kan eenvoudiger door de zekeringen die in serie staan los tenemen. Gewoon de meetpennen over de zekeringvoet en meten. Je kan dan de rustroom netjes instellen en hoeft niet het hele boeltje los te halen. Je kan ze ook eventueel langs brengen in krimpen a/d ijssel bij ons servicepunt.
groeten,
André
[%sig%]
André bedankt,
Da's heel wat simpeler
Ik begin pas dus ben wat voorzichtig....
dus als ik het goed heb zekering Z408 eruit meetpennen erop en met R665 afregelen op 75ma, en daarna zekering Z409 eruit ( en z408 ) erin en met
R722 afregelen op 210ma. Resultaat:
Gatsamme het werkt inderdaad en hij was niet goed afgesteld.
Zal de boel eens lekker lang aan laten staan en kijken of ie cooler blijft!
Grtz
Henk
[%sig%]
Bericht bewerkt (18-05-2003 00:47)
Nou dat afregelen van de ruststroom scheelt aanmerkelijk in hitte!
Nou moet ik verdorie een tefal aanschaffen om de eieren te bakken, en de cv hoger zetten gna gna!
Grtz
Henk
Veel luisterplezier 😉
[%sig%]