hallo
ik kan op geen schema van de mfb 532 vinden wat de ruststroom moet zijn van beide eindtrappen . gezien ik 1 box heb die aan blijft en ook veel heter is zonder geluid . er zat ook een brom in maar dat kwam door de vorige reperateur die een 1k weerstand in serie met een spoel had gezet , en dacht dat het een weerstand was om zo 1k5 te krijgen .
weet iemand wat die ruststroom moet zijn of heeft er iemand een schema met die instellingen erin ?
groet mattie
75mA door de laag versterker en 210mA door de mid/hoog versterker.
hetzelfde als bij de 544.
servicedoc: >klik<
waarden staan boven de eerste darlington vermeld.
succes!
had niet eens gezien dat het op mijn schema ook stond boven de torren...
de stroom was 45mv tegen 140mv dus wel verlopen .ik heb nu ook de niet uitschakelende box voorzien van de originele bc148 torren en nu werkt hij met uitschakelen wel weer . het is de 1e variant met uitstekende trafo nog , maar met nette kasten en dat is vrij zeldzaam . zelfs de lampjes zagen eruit alsof ze nooit gebrand hadden . wel was er aan gehobbyd met antieke onderdelen en zelfs een potmeter op de 3e stand voor hoog verm amp op de ingang die blijkbaar origineel maar 2 standen aangesloten had op de schuifschakelaar .
bedankt voor de hulp.
groet mattie
ik heb de ruststroom nu goed , echter gaat 1 box soms ineens klikken in rust en dat wil ik eruit halen . de boxen hebben pl01 als revisie en ik wil er pl14 van maken , alleen kan ik het schema uitgeprint niet lezen kwa onderdeelnummers en waarden . heeft iemand een goede scan ( 300dpi )van het electrisch schema en de lijst waar de onderdelen op de print zitten ?
groet mattie
de wijzigingen in de diverse PL modificaties zijn woordelijk beschreven, R zoveel met waarde x gewijzigd in nieuwe waarde y, onderdeeltje toegevoegd of weggehaald enz.
de plaatjes zijn vaak bedoeld als ondersteuning
hallo
ik bedoel de leesbaarheid van het schema en de onderdelenlijst , die zijn niet leesbaar te vinden op het net .
de pl lijsten heb ik op de slechte box al toegepast en hij is nu pl14 . er zat ook wel een fabrieksfout in , nl r701 was 47k terwijl hij 4k7 moet zijn en er is ook geen pl wijziging die dat aangeeft nu werkt hij goed .
groet mattie
ik zie jouw probleem niet zo, je kan toch in de PDF viewer de afbeeldingen flink opblazen en dan lukt het toch wel? de onderdeel lijsten staan er ook leesbaar bij.
dat heb ik gedaan en dan is nog niks van te maken , en geprint ( op een laserprinter ) valt er veel tekst weg van het schema op 2x a4 uitgeprint. en dan is componentnummers zoeken erg lastig . ik had daarom al 2x een fout gemaakt met de aanpassingen . het rare is dat bijv de hoog en laag ruststroom wel te zien is en de hoek waar de inschakelautomaat staat erg slecht is te lezen .
ook wou ik een schema maken bijgewerkt tot op pl14 en dus alle componenten bijwerken en markeren en ik heb er zelf geen papieren doc van . anders had ik het zelf ingescand op 300dpi .
groet mattie