Meldingen
Alles wissen

TWEETER 587

4 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
550 Bekeken
(@joost)
Trusted Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Ik wil graag wat voorleggen aan onze mfb freaks. Ik heb gisteren een paartje 587 gekocht. Zit er in deze speaker ook de 0163 T15 tweeter zoals in de 585 en 586? Ik heb namelijk iets heel raars: in de tweeter zit normaal gesproken een zwart kruisje. Dus als je naar de tweeter kijkt zie je dat er een zwart plastic kruisje in zit waarachter die textielkoepel zit. Bij mij zijn allebei de kruisjes eruit gehaald! Dus ik kijk gelijk op een zwart textielkoepeltje. Heeft iemand enig idee wat hier het voordeel van is? Is het geluid dan beter? Kan ik hier gewoon een andere tweeter inzetten, of moet ik dan die hele metalen plaat vervangen waar de tweeter en middentoner inzitten? Heeft er iemand nog 2 metalen platen over? Heeft er iemand nog 2 tweeters te koop? Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik baal er een beetje van!

Groetjes,

Jan

Citeren
 bart
(@bart)
Estimable Member

Moeilijk verder te verkopen zonder die kruisjes?

BeantwoordenCiteren
(@andre)
Lid Moderator

Als het binnenste niet is beschadigd zie ik geen probleem, wel opmerkelijk dat iemand dit zomaar doet. Zie je wel de "breuk" sporen zitten? of zouden het tweeters kunnen zijn die dit gewoon niet hebben.

Dre

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 CC
(@_cc_)
Trusted Member

Die kruisjes hebben voor zover ik weet alleen een beschermende functie, ze waren net als bij de spiders die over de 0211 dome heenzitten alleen maar bedoelt om eventuele beschadiging door indrukken te voorkomen.

ik kan een en ander niet staven met metingen maar het zou me niks verbazen als het akoestische gezien zelfs beter zou zijn ze weg te halen daar ze het afstraal gedrag nogal beinvloeden.

niks om je zorgen over te maken dus.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
Deel: