Mijn 544's schakelen wel goed in en uit maar 1 exemplaar doet dat véél later dan de andere. Wélk elcootje of ander onderdeel zorgt voor een correcte tijd?
Elco C581 vervangen van degene met de te korte uitschakeltijd.
Hoi Pe1dna,
Het is juist die andere die er te lang over doet.......is daar óók een oplossing voor of is het dezelfde elco?
Wat noem je "te lang"? Geef de beide uitschakeltijden eens. En geeft het volledige modelnummer, incl wat er achter de / staat.
De juiste tijden zijn op dit moment: 4 minuten en 5 minuten. Het verschil is in werkelijkheid dus kleiner dan ik dacht (wachten duurt nu eenmaal lang!) maar ik zou het leuk vinden als ze bijna tegelijk gingen!
Wat ik me herinner van mijn 532 is dat die na ongeveer 2 minuten uitschakelden?
p.s., modelnummer is 544/00R
in beide boxen die elkootjes vervangen door twee gloednieuwe, deze liggen in waarde dicht bij elkaar en de boxen zullen nu nagenoeg gelijktijdig uitschakelen.
Wil je dat ze snelller uitgaan, lagere waarde (<330uF) nemen, wil je dat het langer duurt, hogere waarde nemen.
[%sig%]
Laat ze niet te snel uitschakelen.
Anders willen ze als ze zacht aanstaan
bij zachte passages wel eens te snel uitschakelen.
[%sig%]
Cuno,
Dat probleem ken ik. Is er trouwens ook een manier om (eenvoudig) de gevoeligheid van de inschakelautomaat te verhogen? Ik luister veel synthesizer en dat begint vaak zacht, dan moet ik altijd even een lel aan de volumeknop geven, anders gaan ze niet aan...
[%sig%]
Hoi Thomas,
Gewoon de on/off Automatic op off zetten...en de boxen met een hoofdschakelaar aan en uit zetten.....doe ik in m'n studio ook, ik werd gek van steeds in en uitschakelende boxen als ik ff aan het monteren ben, en ff 4 minuten geen signaal aanbied.
Groeten,
Tim
[%sig%]
Bericht bewerkt (29-08-2004 17:46)
Ik doe dat inderdaad altijd, (aan en uitzetten met de POWER-knop)
Heb met constant onder stroom laten staan slechte ervaring, mfb 587 sloeg s'nachts ooit vanzelf aan, en neem van mij aan.........dat geeft een hoop herrie.