Hallo,
Door wat waterschade ben ik het manual van bovengenoemde boxen kwijtgeraakt. Ik zoek nu het manual om te kijken waar ik de spanningsregelaar op moet zetten om de boxen op een normale versterker aan te kunnen sluiten.
Kan iemand mij aan die manual of aan een kopie ervan helpen? Eventuele kosten worden natuurlijk uiteraard vergoed.
Met vriendelijke groeten Henk van de Weerdt
Henk,
You're sitting on it! Zie de Sectie MFB Modellen - 22ah586. De 586 manual verschilt amper van de 585 manual, het enige verschil is de print met correctiefilters, deze is echter geheel los van de rest.
Succes!
[%sig%]
Hallo Thomas,
Als ik het goed zie zijn dat de SERVICE manuals, en niet de USER
manuals. Ik zal ze wel voor alle zekerheid even downloaden en
uitprinten, je weet nooit of er iets in staat wat me verder helpen kan.
Ik blijf wel op zoek naar de USER manuals of een kopie ervan.
Met vriendelijke groet Henk van de Weerdt
nou nou zonder manual kom je ook een heel eind hoor, draai de knop helemaal naar links of helemaal naar rechts.... de kant met het minste geluid is de stand die je zoekt.
Henk,
Sorry, zat even met mijn neus te lezen.... De user manual, die is er helaas nog niet...
Groeten!
[%sig%]
Hallo Martin,
Misschien een stomme vraag, maar leg eens uit waarom? Wat is daar de logica van?
Met vriendelijke groet Henk van de Weerdt
Hallo Thomas,
Hindert niet, misschien komen ze nog wel eens.
Een MFB moet op laagst mogelijke ingangsgevoeligheid staan als je hem
aansluit op een normale (geintegreerde) versterker.
Op een 585 betekent dit dus dat de knop helemaal naar links gedraaid moet worden, er staat daar "Power Ampl".
Dus de manual staat als het ware achterop de speaker. Kat in het bakkie.
De logica, wel, een MFB is gemaakt om lijnsignalen (plm 1 Volt) te verwerken, een normale versterker kan signalen afgeven tot plm 25 V,
kortom dan is de ingang van de MFB geheel en al overstuurd.
De draaiknop verzwakt het binnenkomende signaal weer terug naar lijnniveau, zodat de oversturing niet kan plaatvinden.
Het staat U vrij de draaiknop in elke gewenste stand te zetten overigens.
Zolang het geluid uit de MFB zuiver klinkt is het OK.
Hallo Martin,
Hartelijk dank voor de uitleg! Weer wat geleerd!
Ik hoef dus niet echt bang te zijn die boxen op te blazen.
Iedere stand van de ingangsgevoeligheid kan gekozen worden, maar toch zou ik de omrekentabelletjes Watts/volts niet uit het oog verliezen. Een maximale "overbelasting" tot 40 % kan geen kwaad.
Heeft er trouwens nog iemand schema,s van de 585? Onze webmaster zegt wel dat die gelijk zijn aan de 586 (met de filters op een aparte print) maar dan kan ik me toch niet helemaal voorstellen. het sinusvermogen vande 586 is 10 watts groter dan die van de 585; dan moeten er toch ook andere verschillen zijn naast de filterswitches??
mvg
F. Thalen
ik moet ergens schema's hebben. zodra ik ze heb gevonden scan ik de boel in.
Hallo F. Talen.
Heb jij soms ook deze boxen? Zoja heb jij de manuals nog? en zo jij ze voor mij willen kopieren?
Freddy,
Hetgeen ik beweer over de schema's, is wat mij ook maar is verteld door degene waar ik ze van heb... Mocht iemand de echte 585 manual hebben, dan houd ik mij zeker aanbevolen!
Groeten,
[%sig%]
ik heb de 585 service dokumentatie gevonden. Het zijn A3 vellen dus dat scant niet makkelijk in.
Voor Henk is dit niet interessant trouwens, het gaat hier om de electronische schema's en interne afregelinstructies etc.
Als iemand belang heeft bij de schema's dan kan ik wel even A4 scans maken.
Martin,
als je dit zou willen doen zou ik dat helemaal geweldig vinden!
Mijn email adres is webmaster@mfbfreaks.nl , jullie wel bekend π Via die weg kunnen we ook de vergoeding bespreken π
Groeten!
[%sig%]