op de printplaat is een weerstandje een keer doorgebrand oid, en later wel weer gerepareert, alleen vertrouw ik het niet helemaal, de boxen doen het verder prima maar ik wil eventueel graag dit weerstandje vervangen, echter is mij verteld omdat de weerstandjes van nu veel kleiner zijn dat de kans bestaat dat zon nieuw weerstandje zn warmte niet kwijt kan....?!?
ik heb deze week euro stopcontactjes erin gezet en zag toen dat dat weerstandje er een beetje vaag uitzag verder is aan de voorkant niks te zien van philips oid, wel is het ledje nog aanwezig...
ik ben ook erg benieuwd of de stopcontacten nog te vervangen zijn want 1 van de 2 is bij mij kapot opzich niet zon ramp maar wil ze graag compleet werkbaar hebben....
mv gr jeffrey
Hallo meneer de Uil π
Ik denk dat de weerstand nog wel redelijk is, enkel de was eromheen heeft wat gefikt zo te zien ?
Ik heb denkik nog wel ergens zo'n stopcontactje liggen.
( moet je wel effe de moeite nemen om naar krimpen te komen / vliegen π
het lijkt erger dan het is zo te zien.
even lekker met perslucht erdoor en de boel knapt alweer lekker op.
π
weerstanden zijn nog steeds voor verschillende vermogens te krijgen hoor. op het schema van de 544, is R762 een voorschakelweerstand van de rode LED. zal je niet veel last van hebben lijkt me.
na het printen van de service manual van de 544 zag ik wel watvoor weerstand het was/is (1.8K 4w 5%) alleen kon ik op mijn papier niet duidelijk genoeg zien wat hij nou zou moeten doen....
in het kort betekend dit weerstandje dat het ervoor zorgt dat het ledje aan en uit gaat?!?
ik ben niet zo supergoed in deze dingen en begrijp het wel alleen als ik eenmaal snap wat er precies bedoeld word π
betekend dit ook dat als ik dit zo laat zitten volgende week geen brand heb want daar zit ik ook na aanschaf van deze fijne speakers niet op te wachten...?
[herman]
ik zou er graag eentje van je over willen nemen, als ik bij mijn zus langsga kan ik theoretisch zo langskomen vliegen....ik weet al1 dan niet of ik ergens in de buurt kan landen....eventueel kun je hem misschien heel hoog in de lucht gooien π
ik hoor graag van jullie
gr jeffrey
De functie van deze weerstand is het regelen van de stroom naar je led.
hij houdt als het ware de meeste stroom tegen, anders brandt je led door.
Als je led het nog doet, is je weerstand ook nog heel.
Als je weerstand stuk is, staat hij hier in de webwinkel:
http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22rh544/links/r76 2"> http://webwinkel.mfbfreaks.nl/modellen/22rh544/links/r762
Als je zorgt dat hij goed vastgesoldeerd zit, is de kans op fik nihil π
{herman}
ik zie in de webshop dat de weerstand 5w is en de originele 4w is....maakt dat enig verschil...?
Ik ben blj met de response, blij dat mensen me op zon korte termijn helpen...Dankje ! π
Een weerstand van 5 watt wordt iets minder warm omdat hij wat groter is.
Aan de andere kant zal hij wel gewoon in de print passen.
Verder geen verschil.