Hallo freaks, I need your help!
Ik heb met mn 585 set het probleem dat ze nu netjes na (3 minuten?) uitschakelen, terwijl ik dat eigenlijk niet wil.
Is er een technisch trucje uit te halen, waardoor ze langer 'aan' blijven staan (bij geen signaal). Ik gebruik deze set als surround speakers in mn homecinema en ze schakelen bij bepaalde dsp instellingen voor analoge bronnen vaak uit, terwijl een fractie later weer een signaaltje die kant opkomt...waardoor ze weer vrolijk aanklikken. Niet echt gezellig dat geschakel van die relais naast je.
Mucho bedankt alvast voor jullie advies...en let wel...ik ben geen electrotechnicus, dus maak het me niet te moeilijk!
Er is een elco, die bepaald hoe lang de uitschakeltijd is van je 585.
Ik heb helaas geen servicemanual van deze MFB box.
Van de 541 en 544 kan ik je zo vertellen π
Groeten,
Tim
Hoi Michel,
Ik heb zelf pas in mijn 541 de elko's vervangen die verantwoordelijk zijn voor de uitschakeltijd van de box. Het principe hiervan is vrij herkenbaar, en ziet er vermoedelijk in het schema van elke box zo'n beetje hetzelfde uit. De elko heeft een waarde van 330 uF in mijn 541 en als je deze waarde verhoogt dan wordt de uitschakeltijd langer. Wellicht kun je door het volledig weghalen van de elko het automatisch uitschakelen helemaal overbruggen, maar dat zou onzin zijn aangezien vrijwel elke MFB box hiervoor een simpel knoppie heeft (automatic on/off)
Ik verwacht zeer binnenkort het schema voor de 585 en 586 in de brievenbus, zodra ik dit heb zal het op de site worden gezet en dan kunnen we verder over dit onderwerp.
Tot zover als enige antwoord: ja het kan, en nee het is niet moeilijk π
Groeten!
[%sig%]
Oke oke.... dus het vervangen van een Elko met hogere (?) waarde kan mijn 'vroegtijdig' uitschakelprobleem oplossen.
Nu is het schema van de 587 hiero wel voorhanden...is dat circuitje in de total 58x lijn niet in alle gevallen hetzelfde?