Beste medefreaks,
Zoals jullie weten lopen we een behoorlijk aantal updates achter. De meeste weten het natuurlijk maar ik wil het nogmaals benadrukken dat we de afgelopen maanden helaas geen tijd hebben gehad om de resterende folders te scannen en online beschikbaar te stellen. De oorzaak ligt in het feit dat Herman en ik allebei een gezin hebben en overdag een drukke baan waardoor het soms moeilijk is om tijd vrij te maken voor de website.
Goede voornemen voor het nieuwe jaar is dan ook weer een start te maken met de regelmatige updates in de vorm van folders, artikelen en servicemanuals. Ook zullen de freaks pagina's verder uitgebreid worden en hebben we nog leuke tests op de plank liggen. Er zit dus nog behoorlijk wat in het vat.
Om in elk geval spetterend het jaar uit te gaan hebben we deze keer een aantal leuke folders online geplaatst die we gekregen hebben van onze medefreak Torsten. Regelmatig ontvangen we van hem leuke artikelen en folders die we natuurlijk met jullie willen delen. Zo vinden we deze keer een aantal duitse folders en zien we de eerste Televisie folders op mfbfreaks.nl verschijnen. We kennen allemaal Philips CDI, inmiddels hebben we ook de eerste catalogus ervan online!
Check ook de speciale "Digital Touch" folder waarin de DCC uitvoerig beschreven wordt alsook de speciale verzameling Philips reclame's. Jullie kennen vast nogwel die Philips reclame's uit de schoolagenda's van vroeger, oude tijden herleven! Verder hebben we de eerste folders van de jaren 2000 en hoger en geeftTorsten als aanvulling op de freaks pagina's ons een kijkje in zijn keuken, dat belooft wat...
Veel leesplezier gewenst en aangezien het de laatste update van het jaar is wensen Piet, Herman en ik jullie een fantastisch 2008 toe! Tot volgend jaar!
AndrΓ© Overweel
Oud-Beijerland
www.mfbfreaks.nl
Thanx klinkt goed en dat het er allemaal nog niet opstaat is vergeven, naast je werk heb je idd ook nog een gezin en wordt de tijd spaarzamer π
Thanx in ieder geval, zowel voor het leuke forum en de komende updates.
Nou als het nou geen goed 2008 wordt....
Ik wens jullie ook allemaal een fantastisch en vooral gezond 2008!!!
π daar haak ik op in, allemaal een goede jaarwisseling en een goed en gezond 2008!
Ook de beste wensen voor 2008!
Zojuist een SE opgeblazen. π― We zijn met een knal op weg naar het nieuwe jaar zullen we maar zeggen... Maar toch allemaal de beste wensen! π
P.S.: ff een nieuwe zekering bestellen dus de schade is beperkt. Althans... π
Groetjes. π
aha, SE is dus niet Special edition, maar Super Explosie!
wel zonde, en waarom deed je dat? of had je er toch genoeg? π
Die busjes met 2 pootjes zijn elco's, die met 1 touwtje zijn rotjes. Ze kunnn allebei knallen, dat wel π
Succes met de reparatie. 8)
@ Remi: ik viel over de coaxkabel van de CD-speler en hij ging dien ten gevolge in één ruk uit de speaker en toen zij het BOEM! π―
Ik was de ruststroom aan het instellen maar dat wil niet echt lukken met mijn multimeter, er is één of andere storing want hij wiebelt heen en weer tussen 190 en 30 mV als er helemaal NIKS op aangesloten is, lekker handig dus GRRR! πΏ
Maar ja, ff oscilloscoop lenen bij iemand en dan lukt het wel... π
Groetjes. π
π ja stomme pech dus, jammer. succes in ieder geval π
Ik maak me niet zo'n zorgen, "sh!t happens" nietwaar. π
Ik heb ze maar weer terug gezet op 127 Ohm, de oorspronkelijke waarde. Die SE's zijn compleet anders afgeregeld m.a.w. het schema van de gewone DSS930 daar heb ik dus NIKS aan. π₯
En we zijn er bijna, nog 3 uur en 3 kwartier... π
Edit: Toen was het 2008: Gelukkig Nieuwjaar allemaal. π π π
Het instellen is gelukt! toch maar twee draadjes op de print vastgesoldeerd i.p.v. dat gedoe met krokodille(n???)bekjes. Mijn multimeter is nogal gevoelig, mV en mA tot 2 plaatsen achter de komma, ja zo precies, maar dan moet de verbinding wel optimaal zijn anders klopt er niks van! Zo, dat was meteen een goed begin van het nieuwe jaar en nu kan haast niks meer gebeuren!
P.S.: Ik heb dat ding trouwens gekocht (jaren geleden) omdat-ie gevoelig MOEST zijn i.v.m. mijn werkzaamheden in de meet- en regeltechniek (calibreren van "smart"-transmitters en zo).
Groetjes. π
heej mooi en ook de beste wensen. π
en allemaal de beste wensen en dat het weer een mooi hifi jaar mag worden!
Ernst