Beste medefreaks,
Vanmiddag heeft er een stroomstoring voorgedaan in het datacenter waar onze server staat.
Gelukkig heeft deze het goed doorstaan. Op een enkel typefoutje in wat scripts en het met de hand starten van wat daemons is de server weer online.
Helaas hebben we de 360 dagen uptime niet gehaald, deze is blijven steken op precies 305 dagen...
Excuses voor eventuele geleden ongemakken.
André Overweel
Nou.. 305 dagen, toch niet slecht.. Wat zeiden ze vroeger: PHILIPS batterijen, die gaan lang mee 😉
Het is aardig misgegaan zo blijkt uit deze mail:
Oorspronkelijk bericht
Onderwerp: Stroomstoring in TelecityRedBus
Datum: Wo, 27 september, 2006 22:50
Geachte Klant,
Zoals u misschien gemerkt heeft is er na 16:00 een grote storing geweest.
Deze reden van deze storing is een stroomuitval in het TelecityRedBus datacenter te Amsterdam. PCextreme B.V. heeft al haar apparatuur in dit datacenter ondergebracht.
Tot op heden hebben wij nog geen officieële verklaring ontvangen wat betreft de oorzaak van deze stroomstoring.
U zult zich nu waarschijnlijk afvragen: "Een datacenter beschikt toch over UPS systemen en noodgeneratoren?" Inderdaad, dat is ook zo. Echter hebben wij nog geen officieële verklaring en kunnen wij deze vraag dus ook nog niet beantwoorden.
Nadat rond 17:15 ons serverpark weer voorzien was van stroom kwamen wij tot de ontdekking dat diverse servers defect waren. Onze engineers zijn sindsdien druk bezig met het vervangen van hardware en het weer online brengen van diverse systemen.
De cluster nl01, nl02 en nl03 (Dynamic hosting) zijn weer online evenals alle reseller servers.
Doordat de stroom niet in het gehele datacenter uitviel hebben ons storage platform en het nieuwe mailcluster niet zonder stroom gezeten.
Hierdoor heeft u dus wel gebruik kunnen maken van alle e-mail diensten.
Door de stroomuitval zijn ook diverse dedicated servers defect geraakt. Indien u nog problemen ondervind met uw dedicated server, dan verzoeken wij u contact op te nemen met noc@pcextreme.nl (Alleen voor dedicated en colocated servers!)
Het is bij ons niet bekend dat er colocated servers defect zijn geraakt. Mocht dit wel het geval zijn, dan verzoeken wij u ook contact op te nemen met noc@pcextreme.nl
Zodra wij een officiële verklaring hebben ontvangen van TelecityRedBus zullen wij u hier over berichten.
Blijkbaar toch geen philips batterijen gebruikt 😉