godallemachtig wat ging het er ineens op vanmiddag, eerst grote regendruppels en kort daarop zelfs hagel.
en toen werden de hagelstenen ineens heel erg groot ๐ฎ
Ik was bang dat m'n afdak eraan zou gaan maar die heeft het overleefd.
Het was beangstigend hoe hard het ging.
Schade: onze auto's total loss want ze zijn 15 en 16 jaar oud en zitten nu vol dutsen. van een dakraam met dubbel glas is de buitenste ruit aan barrels. alle planten in de tuin nu zonder bloemetjes en heel veel blad eraf geslagen.
een dorp verder heeft mijn vader z'n auto van voor naar achter onder de dutsen en de caravan idem. Bij een buurman het dakraam eruit en ook veel auto's in de straat met deuken erin.
en vanmorgen zaten de kinderen nog in een zwembadje te spelen, het kan verkeren...
de foto's:
en een herrie dat ermee gepaard gaat ๐ฎ
auto alarm staat te loeien
er komen bakken met ijs van het afdak
hier leek het nog mee te vallen qua dutsen, later zag ik dat ik toch het nodige cadeau had gekregen
dak van de toyota van m'n vrouw vol met deuken
ijsbloemen ๐
Niek met een hagelsteen
Niek en Zorro op het ijs
maar dit was wel weer leuk, Rik op de trampoline met hagel ๐
Dat is balen al die butsjes in de auto. Goed dat je die foto hebt.. even naar de verzekering sturen lijkt me..
heeft weinig zin denk ik, ze zijn met een leeftijd van 15 en 16 jaar natuurlijk economisch total loss ๐
D'r staat ook een melding van op nu.nl
In Eibergen zijn er zelfs autoruiten gesneuveld.
phoe..
hier waaaaaait het.. zijn we niet zo gewend ๐
Ai, minder! Krijg je zulke butsen er eigenlijk wel weer uit?
Remi,
Ik hoop voor je dat er nog een 'beun' te vinden is die wil uitdeuken tegen een redelijke vergoeding.
Mogelijk is er ook toch nog iets te regelen met de verzekering.
In Geertruidenberg hadden we (gelukkig) 's-middags alleen een fikse onweersbui met regen.
Ons nieuw gelegde terras is ingedruppeld wat we 's-avonds hebben kunnen vieren met een barbeque op dat terras.
Oei, oei Remi dat is niet zo mooi.Gelukkig hadden we hier in Emmen alleen maar stortregens en onweer, geen hagel.
@Remi wrote:
nee zeker niet fijn.
ik heb nog een filmpje van het bombardement:
de auto's blijken wel verzekerd hiervoor, maar ongetwijfelt zal de dagwaarde veel lager zijn dan het schade bedrag dus wat je ermee opschiet is de vraag.
Beste Remi,
Ik had het natuurlijk op tv gezien en gehoord, maar als zoiets een vriend treft ,dan komt het plotseling wel erg dichtbij. Remi dit is echt balen.
Ik hoop dat het in financieel opzicht meevalt, maar ik zou toch de verzekering inschakelen, ook al is de kans dat je iets terug krijgt gering .
Je weet maar nooit!
Sterkte en tot horen's, Piet
bedankt Piet, gelukkig is het alleen maar materiรซle schade.
maar wel jammer van de auto's.
Van collega's hoorde ik dat als je een dagwaarde vergoed krijgt, je dan ook de auto mag inleveren.
Als dat zo is laat ik het maar gaan want dat kan nooit veel zijn.
Ik zal daar eerst nog eens naar informeren bij de verzekeraar voor ik een afspraak voor expertise ga maken. zonde van de tijd anders.
Je kan overigens bij ons in de buurt nu precies zien welke auto er wel of niet was tijdens de hagelbui. Echt ontzettend veel auto's hier met een gedutst dak en motorkap
Bij een klasgenoot van me hebben ze thuis een autobedrijf. Daar hadden 333 van de 400 auto's schade. Hij vertelde me ook dat alles werd verzekerd en dat na het restylen (zoals ze het uitdeuken van de putjes noemen) de auto's gewoon weer hetzelfde waard zijn als voor de hagelbui... Het is alleen veel rompslomp wat je hebt!
Met vriendelijke groet,
Ton Wijers