Hallo
Ik luisterde vroeger naar de 22rh426 het kleine broertje.
Toen vond ik het al aardig klinken en ben het eigenlijk nooit vergeten
Nu heb ik mijn paar xanadu luidsprekers verkocht en wilde eens gaan kijken of ik dmv nieuwe materialen en filters er een goed geluid van kan maken.(lekker bezig zijn in de avonden)
Ik heb dus 4x de rh427 en wil deze in 2 kasten bouwen
Niet dat ik alle speakers er in kwijt wil maar er moet wel wat punch uitkomen.
De kasten worden oude stijl dit wil zeggen echte meubelstukken zoals bijv jbl en altec lansink ze bouwden inde jaren 60 70.
Wie kan mij opweg helpen met het berekenen van de kast en filter.
mvg
Vincent
Hoi Vincent,
Dankzij de aangeleverde documentatie van Jeroen heb ik het passieve gedeelte in het menu op de site aangepast en uitgebreid met diversen Philips luidspreker informatie. Ik heb zelf geen verstand van filters ed maar er zullen best medefreaks zijn die je op weg kunnen helpen. Succes met de (nieuw)bouw!
André
Goed idee Vincent, ga je ons misschien wel leuke foto's mailen 😛
ik hou jullie wel op de hoogte,heb al een tekening gemaakt in inventor (3d tekenprogramma)ziet er leuk uit maar nu nog de berekeningen voor de kast en filter
Ik hoop dat de forumers hierbij willen helpen
Ben altijd al bezig geweest met philips oude liefde roest niet
@André wrote:
Hoi Vincent,
Dankzij de aangeleverde documentatie van Jeroen heb ik het passieve gedeelte in het menu op de site aangepast en uitgebreid met diversen Philips luidspreker informatie. Ik heb zelf geen verstand van filters ed maar er zullen best medefreaks zijn die je op weg kunnen helpen. Succes met de (nieuw)bouw!
André
hartstikke bedankt
Ik denk dat er wel meer info opkomt er zijn tenslotte nog speakertjes in omloop
En vooral als ze eenmaal weten dat je voor een paar tientjes een paar goed klinkende luidsprekers in huis haalt ik heb er nu 4 voor 55 euro
kun je toch lekker mee aan de slag
alleen het mdf is al duurder
Dit had ik zo in gedachten maar dan met 4 woofertjes met messchien elk hun eigen druk kamer en met het mid en hoog weet ik het nog niet ik denk maar dat ik diverse klankborden maak
Alle delen zijn wel van 30mm mdf
En dan ook maar gelijk een linkse en rechtse speaker
Mooi gefineerd uiterlijk van een luxe houtsoort maar dan moet het wel eerst klinken