Net een setje F 9430 DRCmk2 speakers gescoord op K'dag voor 15 euri. Designed for Digital Audio maar met een platenspeler doen ze het gelukkig ook... Zoals te zien wel een beetje beschadigd. Deze heeft deukjes, bij de andere zie je zelfs het wit doorschijnen van het materiaal: piepschuim?? Het fineer laat hier en daar wat los, is wel te plakken. Rubber randen zien er goed uit. Ze klinken niet slecht al vind ik het laag wat slap.
Vraagjes:
-Goede deal?
-Kunnen die deukjes kwaad voor de technische werking vd mid/laag speakers?
-Heeft het zin ze te pimpen met dikke interne bekabeling en meer/betere demping? Iemand ervaring?
15 euro is redelijk wat voor de staat waarin ze verkeren, maar voor een paar speakers is het niet veel uiteraard.
Deukjes hebben niet echt invloed op het geluid. Dit was de kleinste uit de DRC MK-II serie. De dure modellen 9434 en 9436 hadden een aparte tweeter, en de goedkopere 9430 en 9432 heeft een tweeter die erop lijkt maar in feite is dit gewoon een AD0163 in een bandtweeter-jasje.
Hee die heb ik ook nog, ja zijn leuke speakers op zich hoor!
Enige minpuntje vond ik de dunne kast (als je hem bijv. vergelijkt met de 800series boksen). Maar op zich voor dat geld heb je leuke speakers gekocht hoor een van de laatste in zijn soort met passieve radiator (kef had dat systeem ook gehad).