Meldingen
Alles wissen

9701 + bombardon

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
684 Bekeken
(@pipootje)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Topic starter  

Heb deze 2 speakers nog liggen.

Heeft het nog zin hiervoor boxen te bouwen of is dit achterhaald (qua geluidskwaliteit) ?

Ik ken 1 ontwerp van een gesloten box van ongeveer 45 liter voor deze luidsprekers uit "Luidsprekerbehuizingen voor zelfbouw". Is dat wat ?

Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Een nadeel van deze speakers is inderdaad dat je vaak met echt grote kasten te maken krijgt.
Achterhaalde geluidskwaliteit doet veel minder ter zake. Ik ben zelf erg tevreden over een simpel setje 9710/M01 in de juiste kasten. even oud dus, maar ook groot.

Het voordeel van je luidsprekers is dat het rendement relatief hoog is. Ze worden dan ook veel in combinatie met kleine buizenversterkers gebruikt.

Mocht je beschikken over een dikke versterker dan zal dit voordeel minder zwaar wegen.

En ja, je zit hier op de MFB site. Dus het argument dat de afmetingen van deze boxen zijn achterhaald was al duidelijk natuurlijk. 8)

BeantwoordenCiteren
(@pipootje)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Topic starter  

Ja inderdaad zit ik te denken om ze eventueel te gebruiken met een klein buizenversterkertje.
Moet er natuurlijk ook een passend scheidingsfilter in.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

is een schema van etc,, kan het je meelen stuur je adres maar per PM..

9710 als midhoog en bombardon als woofer, moet je eigenlijk ook nog 2* (stereo) hebben.

9710 heeft 5% rendement, de bombardon 14%.. dat is zo'n beetje het hoogste wat bestaat.

Betekent dat je met 4Watt de kamer uitblaast.. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member

Het verbaast mij altijd dat ze toen al van die prachtige technische hoogstandjes konden maken.

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member

Ik had ooit vier van die mooie kasten met de AD9710.

Twee ervan zijn doorvekocht aan een vaste bezoeker van de meetings, zijn site heet dehaanav.nl Misschien heeftie ze nog, en doet hij ze weg ?

BeantwoordenCiteren
Deel: