Op marktplaats staan de DRC9436 MKII boxen te koop ( http://link.marktplaats.nl/146321247). De foto geeft een beeld van goed uitziende boxen.
Is de DRC 9434 MKII niet de topper uit reeks met betrekking tot algeheel gebalanceerde luidspreker ?
Ik heb zelf de DRC 9434 MKII en met de nieuwe CD van Trijntje Oosterhuis klinken die erg mooi. Ik denk niet dat de DRC 9436 MKII hier boven uitkomt en er allicht meer boem boem bas in gooit ipv strakke bas.
Heeft iemand ervaring met deze DRC 9436 MKII box ?
DRC 9434 MKII is een 3 weg box, is de DRC9436 MKII een 4 weg box ?
Volgens mij was dat in die tijd wel de topper van philips. Mijn vader heeft ze ook en ik vind er een supersoundje in zitten.
Het zijn inderdaad 4 weg speakers.
Werd dit geen 3 1/2 weg genoemd ?
Die resonator telt dan voor een half, en die twee woofers staan dan doorverbonden.
Ik hoop ooit deze boxen voor weinig op de kop te tikken (evt defect) om
er een reuze F9638 van te maken ...
Nee, als het goed is, is het echt een 4 weg systeem en volgens mij zijn dit de kantelfrequenties: 700/800/4400
Zijn al weg.. da's snel!
Als je toch een 9638 wil maken met 2 woofers dan kun je beter een kast (laten) maken. Die kasten zijn niet zo super, en bovendien zijn die passieve jongens smaller. Daar past de electronica niet bij.
oeps niet goed gekeken.
Flinke biedingen! Ik heb hier iemand eens zo setje verkocht voor 70 euro, omdat ik ze echt te groot vond. Was niet veel maar een paar jaar geleden waren dit soort boxen niet zo duur.
Dat was spacelynx en ik zie em tegenwoordig niet echt meer op het forum.
Ik heb de 9436 eens opgezocht in de folder en philips noemt het zelfs een 5 weg.
Je kon hem ook als bouwpakket kopen en daar staat bij dat het een 4 weg is, alleen begrijp ik niet waarom de beide woofers 15 ohm zijn normaal zijn ze dan toch parallel geschakeld om op 8 ohm uit te komen?
Parallel via een filter is ook parallel als het voor een deel om hetzelfde frequentiegebied gaat!
Dat wist ik niet, weer wat geleerd. π
Zeg Jeroen dan heb ik nog een vraagje voor jou. Ik wil nog graag een 4 weg luidspreker bouwen met 2 x een 10'woofer erin. De woofers heb ik al maar zijn 8 Ohm, het filter is ook 8 Ohm, totale inpedantie moet ook 8Ohm worden.
Hoe kan ik de woofers het beste schakelen met het minste rendements verlies?En waar zet ik de weerstand precies tussen want die zal ik ongetwijfeld nodig zijn.
Groet Joop
Dat was spacelynx en ik zie em tegenwoordig niet echt meer op het forum
π³
Tja, eh.... Ik was ff druk denk ik. Ik heb veel hobby's en de belangstelling per hobby verloopt met golfbewegingen, maar ik luister wel elke dag naar mijn MFB's en naar mijn setje 9436's
Maar ik dacht, het loopt tegen mei dus ik zal es kijken of er alweer een nieuwe meeting zit aan te komen. Ik wil mijn 9436 dit jaar wel eens tussen de actieve broeders zetten π
Maar het meeting 2008 topic bloedt een beetje dood
π
Het topic"meeting 2008"is weer springlevend hoor.
Wel mooi dat je de 9436 wil meenemen naar de meeting.
Als je de DRC box open maakt, zie je dat de onderste luidspreker niet actief en ook geen luidspreker is, Het is puur een passive resonator die mee beweegt op de druk in de kast en voor sub 100Hz dient. Dus de 9434 is een 3 weg en de 9436 is een 4 weg box.